Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی 40 درصد افراد از مشکل فشارخون خود مطلع نیستند

40 درصد افراد از مشکل فشارخون خود مطلع نیستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه هدف از شکلگیری بسیج ملی فشار خون افزایش سطح سلامت عموم جامعه و کاهش هزینه‌ها در بخش درمانی است گفت: 40 درصد افراد، از مشکل فشارخون خود مطلع نیستند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، جعفر شاهرخی در کارگروه اطلاع‌رسانی بسیج ملی فشارخون اظهار داشت: این جلسه، اولین کارگروه اطلاع‌رسانی بسیج ملی فشارخون است که با توجه به اهمیت فشارخون و تأثیر آن بر روند سلامت اجتماع باید موضوع اطلاع‌رسانی نیز به صورت ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مصمم شده غربالگری افراد بالای 30 سال در کل کشور انجام شود گفت: شعار کمپین فشار خون "فشار خون، بدانیم و اجرا کنیم" عنوان شده و دبیر ستاد فشارخون در استان همدان دکتر حیدری مقدم معاون بهداشتی دانشگاه است و ستاد این کمپین نیز در معاونت بهداشتی مستقر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن تأکید بر اینکه اطلاع رسانی و حساسیت‌زایی باید از طریق تبلیغات محیطی، تبلیغات در سایت، مصاحبه در صدا و سیما و ... انجام شود عنوان کرد: همچنین در این مسیر از مدیران دعوت به همکاری شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در اطلاع رسانی این کمپین تأکید و بیان کرد: ارتباط با دیگر دستگاهها از جمله بهزیستی هلال احمر و ... در اطلاع رسانی موثر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه لازم است اخبار کنترل فشار خون در همه جلسات مسائل این حوزه منعکس شود گفت: به عنوان جلوه‌ای زیبا و نمادین از اجرای این کمیپن، روسای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان و ... می‌توانند به صورت نمادین فشارخون بگیرند.

وی همچنین به جلسات هماهنگی در وزارت‌ متبوع و استانداری همدان اشاره و تأکید کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر این ظرفیت می‌توان با برگزاری نشست خبری در واحدهای تابعه، تبلیغات محیطی و مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی، اطلاع رسانی از طریق تریبون نماز جمعه، ائمه جماعات و ستاد برگزاری سالگرد امام و حتی اجرای تور رسانه‌ای در دفاتر رسانه‌های استانی نسبت به این مهم اقدام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: رئیس گروه سلامت دانش آموزی آموزش و پرورش نیز می‌تواند در مدارس استان این موضوع را مورد توجه قرار دهد و در اطلاع رسانی و حساس کردن خانواده‌ ها به ما مساعدت رساند. 

وی از تولید تعدادی انیمیشن در این حوزه خبر داد و افزود:  برخی از پیام‌های بهداشتی مرتبط نیز آماده شده که به زودی در سایت دانشگاه منعکس می‌شود.

شاهرخی همچنین بیان کرد: پایانه ها، فرودگاه، حوزه های علمیه، اماکن گردشگری، دفاتر رسانه ها و ... از جمله فضاهای تبلیغاتی هستند که در اطلاع رسانی این کمپین می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و تلاش می کنیم تور رسانه ای نیز در این راستا ترتیب دهیم و از ظرفیت رسانه ها به نحو مطلوب در این کمپین بهره‌مند شویم.

وی متذکر شد: ممکن است فشار افراد سنجیده شود اما پیگیر ادامه درمان نباشند با این حال ما باید فرهنگ سازی داشته باشیم چراکه اهمیت فشارخون بسیار بالاست و باید در علل ایجاد آن و راهکارهای درمان اطلاعاتی به مردم داده شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه پزشک خانواده ، نظام ارجاع و پرونده الکترونیکی سیب سلامت سه محور رویکرد وزارت بهداشت است اظهار داشت: وقتی آگاهی اجتماعی در خصوص فشارخون بالا رود کنترل ها مناسب خواهد شد و به تبع هزینه های بخش درمان کاهش خواهد یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن