Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بی‌تحرکی مانند کشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد

بی‌تحرکی مانند کشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: بی تحرکی مانند کشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد و نباید از یاد برد که خودمراقبتی خط مقدم جدی سلامت است.

به گزارش "همدان نیوز"، رشید حیدری مقدم با طرح این سئوال که چرا روی پوشش همگانی سلامت تمرکز شده، اظهار کرد: هنوز حدود ۱۰۰ میلیون نفر به دلیل پرداخت هزینه‌های سلامتشان به فقر مطلق دچار می‌شوند.

رشید حیدری مقدم، سامانه سیب را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در زیرساختهای توسعه سلامت استان تمام کارهای مورد نیاز انجام شده و بیش از ۵۰۰ پروژه در این راستا ایجاد شده است.

وی با اشاره به درصد جمعیت ثبت‌نام شده در سامانه سیب به تفکیک شهرستانها گفت: ۹۸ درصد از افراد استان در سامانه سیب ثبت نام کردند و امید می‌رود این دو درصد باقیمانده نیز پوشش داده شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با یادآوری اینکه تمام روستاهای استان در سامانه سیب پوشش داده شدند، اظهار کرد: در حوزه بهداشت از بیماریهای واگیر عبور کرده و امروزه بیماریهای غیرواگیر مورد توجه است بنابراین باید به حوزه بهداشت و خودمراقبتی بیش از پیش توجه شود تا شانس زنده ماندن افراد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان نمک استان از ۱.۸ به یک درصد کاهش یافته، کم تحرکی را از مشکلات جامعه کنونی دانست و افزود: بی تحرکی مانند کشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد و نباید از یاد برد که خودمراقبتی خط مقدم جدی سلامت است.

وی پرونده سلامت و نظام ارجاع را از برنامه‌های مهم خواند و گفت: هزینه‌های بهداشت و درمان در کشور زیاد است و با مدیریت این موضوع بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

حیدری‌مقدم با تاکید بر اینکه ایده‌ها باید به ثروت تبدیل شود گفت: در این راستا تعداد زیادی دانشجوی خارجی جذب شد و این روند با قدرت پیگیری می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن