Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رقابت دو هزار دانش‌آموز همدانی در المپیادهای علمی

رقابت دو هزار دانش‌آموز همدانی در المپیادهای علمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان متوسطه دوم استان در المپیاد های علمی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمد پورداود با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال المپیادهای علمی در  9 رشته المپیادی برگزار می شود .

پورداود افزود: این المپیاد در محور های ادبی، ریاضی، زیست شناسی، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، شیمی، فیزیک، جغرافیا، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک طبق روال سال های گذشته برگزار می شود که در رشته جغرافیا که اختصاص به رشته  انسانی دارد، برای اولین بار شاهد برگزاری این  المپیاد خواهیم بود.

وی گفت: امسال هزار و  992 نفر  از دانش آموزان استان در این المپیاد ثبت نام کرده اند که تعداد 975 نفر را  پسران و  هزار و17 نفر را دختران به خود احتصاص داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بیشترین آمار شرکت کننده در رشته زیست شناسی با 565 نفر و کمترین آمار شرکت کننده در رشته نجوم و اختر فیزیک  با 42 نفر است.

وی تصریح کرد: هزار و  18 نفر از مجموع شرکت کنندگان که 51 درصد دانش آموزان شامل می شود، از مراکز سمپاد  استان هستند.

پورداود یاد آور شد: آزمون های المپیاد  علمی اول تا پنجم بهمن ماه سال جاری در 62حوزه امتحانی استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است آزمون المپیادهای علمی هر ساله در سه مرحله برگزار می گردد که برگزیدگان از مزایایی چون ورود بدون کنکور به دانشگاه، ارتقا در رتبه کنکور،  عضویت در تیم المپیادی کشور به منظور شرکت در مسابقات جهانی و عضویت بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن