Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت همدانی

ارائه خدمات رایگان دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت همدانی

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان از ارائه خدمات دندان‌پزشکی به 27 هزار دانش‌آموز پایه ششم طی امسال خبر داد و گفت: از دانش‌‎آموزان بی‌بضاعت فرانشیزی دریافت نمی‌شود و رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، بهروز صدیق با اشاره به آغاز انجام عمل وارنیش فلورایدتراپی بر روی دندان‌های دانش‌آموزان هدف طی امسال اظهار کرد: مراسمی برای این منظور در تمام شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه 15 مهر ماه عمل وارنیش فلورایدتراپی بر روی دانش‌آموزان هدف آغاز شد، گفت: امسال سال چهارم اجرای طرح را داریم که به هفت مرحله رسیده است.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه اگر امسال در دو مرحله عمل وارنیش فلواریدتراپیاجرا شود، مرحله هشتم تا سال چهارم انجام خواهد شد، افزود: برای دانش‌آموزان پایه اول تا ششم نه تنها عمل وارنیشفلورایدتراپی انجام می‌شود بلکه آموزش بهداشتی، معاینه و در صورت لزوم ارجاع به مراکز درمانی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه امسال کار شاخصی برای دانش‌آموزان پایه ششم انجام گرفته و آنها چون سال بعد وارد پایه هفتم تحصیل می‌شود می‌خواهیم دندان‌هایشان عاری از هر گونه پوسیدگی دندان باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع را به مراکز درمانی بهداشت بخشنامه‌ کرده‌ایم تا کار صورت گیرد.

صدیق از جذب 30 کاردان در حوزه دندان‌پزشکی طی امسال خبر داد و افزود: این کاردانان با معاینه دندان‌های دانش‌آموزان، اگر دندانی مشکل داشته باشد به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می‌دهند که در حد خدمات سطح 2 برای آنها انجام گیرد و اگر نیاز به کار تخصصی بود به متخصص ارجاع داده می‌شود و دیگر در حیطه کار معاونت بهداشتی نیست.

وی با بیان اینکه این کاردان‌ها پس از دو ماه دوباره دندان‌های دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند تا کار درمانی روی دندان‌های آنها صورت گرفته باشد، گفت: در مراکز بهداشتی درمانی هماهنگ شده تا اقدامات بر روی دندان‌های دانش‌آموزان هدف مورد توجه باشد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه در مراکز روستایی تمام اقدامات دندان برای دانش‌آموزان روستایی با دفترچه روستایی رایگان است، افزود: در سطح شهر برای دانش‌آموازن پایه 6 گروه هدف با دفترچه بیمه 30 درصد فرانشیز دریافت می شود.

وی با تاکید به اینکه هماهنگ شده برای کسی نه دفترچه دارد و نه بضاعت مالی برای پرداخت 30 درصد، اقدامات دندانپزشکی رایگان انجام شود، گفت: این موضوع در سیستم تعریف شده و تنها هدف ما خدمت‌رسانی بهتر است.

صدیق با بیان اینکه امسال 20 هزار دانش‌آموز پایه 6 از خدمات داندان‌پزشکی مرکز بهداشت بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مجموع در استان 27 هزار دانش‌آموز از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند که ممکن است 20 درصد از دندان‌های آنها مثلا عاری از پوسیدگی دندان باشند چرا که سنوات قبل روی دندان‌ها کار صورت گرفته است.

وی با اشاره با اینکه باید 80 درصد دانش‌آموزان ارجاع داده شوند و خدمات دندان‌پزشکی روی دندان‌های آنها صورت گیرد، افزود: ممکن است این دانش‌آموزان به کشیدن و پر کردن دندان نیاز داشته باشند که این اقدامات صورت گیرد اما اینکه کار تخصصی نیاز باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان با تاکید به اینکه از مدیر مدرسه می خواهیم صحت کار ما را تایید کند، گفت: از کاردان حوزه دندانپزشکی گواهی سلامت پایه ششم دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این کار مرحله به مرحله نیست و در طول سال کار انجام می‌گیرد و حتی تابستان نیز اقداماتی صورت گرفته است، افزود: با تمام مراکز بهداشتی هماهنگ شده بود تا با مراجعه دانش‌آموزان پایه 6 هر اقدامی در حیطه کار بهداشت دندان انجام دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن