Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی 40 درصد از دانش‌آموزان همدانی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

40 درصد از دانش‌آموزان همدانی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال 40درصد از دانش‌آموزان استان همدان به شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش هدایت شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد پورداود با بیان این که برای نهادینه کردن مفهوم رشته‌های مهارتی باید در بین خانواده و دانش‌آموزان فرهنگسازی شود، اظهار کرد: خانواده‌ها و عموم جامعه باید باور داشته باشند که آینده  نیروی کاری در گرو تربیت نیروهای مهارتی است.

پورداود افزود: در سال تحصیلی جدید استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش یافت به طوری که در همان روزهای نخست ظرفیت خیلی از کلاس‌ها تکمیل شد.

وی با بیان این که توسعه آموزش مهارت‌محور، از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده تا در پایان برنامه ششم توسعه، 50 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : هنرجویانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در بازار کار موفق‌تر از دانش‌آموختگان سایر رشته‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 13 هزار هنرجوی پایه دهم و یازدهم استان در 160 هنرستان با 800 کارگاه تحصیل می‌کنند.

پورداود با بیان به این که سال گذشته 38.5 درصد از دانش‌آموزان به شاخه های فنی حرفه  ای و کاردانش (فحک ) هدایت شدند که بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: امسال این رقم به 40 درصد هم می‌رسد و بر اساس چشم‌انداز باید نیمی از دانش‌آموزان در فحک تحصیل کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن