Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی مرحله نخست حذف کنکور سال آینده اجرا می شود

مرحله نخست حذف کنکور سال آینده اجرا می شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حذف کنکور سراسری گفت: طرح حذف کنکور تدوین شده و سال آینده مرحله نخست این طرح اجرا می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مجتبی شریعتی نیاسر روز شنبه در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: شیوه پذیرش دانشجو، کنکور سراسری و سهمیه بندی های دانشگاه ها نیاز به بازنگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک میلیون پشت کنکوری پذیرفته نیست و این رقم باید به دست کم 200 هزار نفر کاهش یافته و جو روانی کنکور از بین برود.

شریعتی به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: آمایش آموزش عالی با حمایت دولت تدوین و ابلاغ شده و همچنین در برنامه ششم توسعه سهم دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تدوین و مشخص شده است.

وی اضافه کرد : براساس همین برنامه تا سال 1400 میلادی دانشگاه های کشور باید پنج درصد دانشجوی بین المللی، 20 درصد ملی، 35 درصد منطقه ای و 40 درصد محلی جذب کنند.

حصارهای بین دانشگاه و جامعه برداشته شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز در این نشست با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و برداشته شدن حصارهای بین این دو حوزه، گفت: اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است.

یعقوب محمدی فر اظهار داشت: پردیس های دانشگاهی در کشور فاصله های بسیاری با جامعه شهری و مردم دارد که این فاصله ها باید از بین برود.

وی افزود: هم اینک مردم فکر می کنند که توان نفوذ به دژ محکم و نفوذناپذیر دانشگاه ها را ندارند.

محمدی فر اضافه کرد: رشد شتابان آموزش عالی در سال های اخیر و ناهمگونی اشتغال و نیاز بازار با تخصص های دانش آموختگان از آسیب های به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در صورت حذف دیوارهای بین دانشگاه و جامعه، دانشجویان و جامعه دانشگاهی احساس مفید بودن می کنند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام هایی برای تحقق این مهم برداشته شده است، گفت: اتاق های فکر و شبکه ملی دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و نتایج خوبی با دنبال داشته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن