Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی هوای همدان گرم می‌شود

هوای همدان گرم می‌شود

در حالی که طی چند هفته اخیر شاهد هوای خنک و بارش‌های خوب بهاری در بسیاری از استان‌ها بودیم بتدریج دمای هوا افزایش و بارش‌ها کم می‌شود به گونه‌ای که تا چهارشنبه هفته آینده دما دربیشتر نقاط کشور حدود 10 درجه افزایش خواهد داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، امین حسین نقشینه کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: این افزایش در استان‌های شمالی و استان‌هایی مانند قم، همدان و اردبیل محسوس‌تر خواهد بود ولی در استان‌های جنوب شرق و جنوب روند تدریجی دما را نخواهیم دید.

به‌گفته وی بیشینه دمای ساری طی 48ساعت آینده از 26درجه به 28، سنندج از 21 به 24 و اردبیل از 17 به 20درجه بالای صفر می‌رسد و این افزایش تدریجی دما تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

همچنین درحالی که دیروز (چهارشنبه) بیشینه دمای تهران21 درجه سانتیگراد بالای صفر بود، فردا جمعه این میزان به 24 درجه می‌رسد و تا روز چهارشنبه آینده دما در پایتخت به 30 درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال اردیبهشت ماه پربارشی را تجربه کردیم چند آمار جالب ارائه کرد. طی دوهفته گذشته بیشترین بارش مربوط به کوهرنگ چهار محال و بختیاری با 117 میلیمتر بوده و پس از آن اسلام آباد غرب کرمانشاه با 114 میلیمتر پیشتاز بوده است.

شهر کرمانشاه نیزدر این مدت با 103 میلیمتر بارش رتبه یک مراکز استان را داشته است، اما جالب است بدانید استان هرمزگان تنها استانی بوده که در این مدت بارشی نداشته است.

ازسوی دیگر بررسی وضعیت بارش تجمعی استان‌ها از اول مهرماه تا روز 23 اردیبهشت ماه حاکی است میزان بارش‌ها تنها در 8 استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و گلستان از جمله این استان‌ها هستند. در همین حال هرمزگان با منفی 80 درصد، سیستان و بلوچستان منفی 74درصد و کرمان منفی 70 درصد بیشترین کاهش بارش‌ها را داشته‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن