Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی افتتاح دانشکده فناوری‌های نوین «محمدعلی فرشچیان» در همدان

با حضور وزیر بهداشت و خانواده مرحوم فرشچیان صورت گرفت؛
افتتاح دانشکده فناوری‌های نوین «محمدعلی فرشچیان» در همدان

دانشکده فناوری های نوین مرحوم «محمد علی فرشچیان» پنج شنبه هفته گذشته با حضور خانواده مرحوم فرشچیان، مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه صنعتی همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روزنامه همدان پیام، در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی همدان یاد و نام محمد علی فرشچیان و همسرشان را گرامی داشت و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه دلایل شکست ملت ها چیست، و چگونه می توان ملت ها را به پیروزی رساند، گفت: به نظرم آنچه معیار پیروزی و موفقیت یک ملت است، اعتماد عمومی است و کاری که بنیاد فرشچیان کرد اعتمادی بود که در دانشگاه ما بنیان نهاد.

محمود نیلی عنوان کرد: ناقوس شکست برای ملت ها، دانشگاه ها و برای کشور هایی که انسان های توانمند تحویل جامعه می دهند و جامعه را توانمند می سازند هرگز به صدا در نخواهد آمد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان نقش دانشگاه در پیروزی ملت ها خاطر نشان کزد: کشور های که سیستم های توانمند سازی را در برنامه ندارند محکوم به شکست هستند، بنابر این کاری که دانشگاهها انجام می دهند انسانهای توانمند را به جامعه عرضه می کنند و ملت ها را به پیروزی می رسانند پس همه باید برای توانمند سازی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه صنعتی همدان در راستای توانمند سازی، از یک مجموعه خیر کمک گرفتیم و بنیاد فرشچیان ما را در این امر مهم کمک و راهنمایی کرد.

نیلی با ابراز خوشحالی از اینکه پرچم بنیاد فرشچیان در دانشگاه صنعتی همدان برافراشته شده است خاطر نشان کرد: این پروژه را در ۱۸ ماه به ثمر رساندیم و دست اندر کاران جهاد گونه و شبانه روزی زحمت کشیدند.

 مشارکت خیران در احداث مراکز علمی و آموزشی کشور ارزشمند است.

در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در این مراسم گفت: انجام اقدام های خیر زیباترین فضیلت بشر می تواند باشد و بنیاد فرشچیان افتخار ارزنده ای در مسیر علم و اخلاق است.

قاضی زاده هاشمی افزود: زیباترین فضیلت بشر اقدام خیر است و بنیاد فرشچیان  میراث دار علم و اخلاق است و حضور در جمع آنان افتخاری بزرگ است.

وی مشارکت خیران در احداث مراکز علمی و آموزشی کشور را ارزشمند تلقی کرد و افزود: امروز شاهد ایجاد دانشکده‌ای دیگر در مسیر علم آموزی در همدان هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم  گفت: در گذشته همدان از قطب علمی و صنعتی کشور حذف شده بود و با پیگیری های که انجام گرفت این امتیاز را بازهم به تصویب رساندیم.حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه جزو چهار مرکز اصلی کشور در این حوزه بشمار می رویم  عنوان کرد: انتظار ما از دانشگاه صنعتی همدان بیش از این است و باید  همپای دانشگاه های برتر کشور باشد.وی افزود: دانشگاه صنعتی همدان امروزه یکی از بزرگترین افتخارات علمی و آموزشی استان به شمار می رود.

حاجی بابایی با قدردانی از خانواده فرشچیان برای کمک به احداث دانشکده فناوری های نوین، گفت: اقدام های خیریه این خانواده برای همدانی ها ماندگار خواهد بود.

 دانشگاه صنعتی همدان می تواند در حوزه صنعت کمک کننده باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم  در این مراسم ضمن تقدیر و تشاکر از رئیس دانشگاه صنعتی همدان و مدیران دانشگاه برای افتتاح این پروژه گففت: همدان با وجود شایستگی ها و ظرفیت هایی که دارد در بخش هایی عقب افتاده است.رضا قیاسی ادامه داد: همدان در برخی از حوزه ها به دلایلی به جایگاهی که باید می رسیده دست پیدا نکرده است و یکی از این بخش ها حوزه صنعت است.

وی با بیان اینکه در بخش آموزشی عالی وضعیت خوبی داریم خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی یکی از افتخارات استان همدان است که به جمع مراکز علمی ما اضافه شد و به اعتبار بخش صنعت در توسعه استان افزود.قیاسی در پایان خطاب به خانواده فرشچیان گفت: خوش به حال کسی که توانست از داشته هایش، از دارایی هایش ماندگاری ایجاد کند. شما نغمه و خاطره پدر و مادر را در دل، جان و روح مردم ماندگار کردید.

فرزند مرحوم محمد علی فرشچیان  نیز در این برنامه گفت: تمام دانشگاه های موفق دنیا تا زمانی که مردمی نبودند موفق نشدند.

احمد رضا فرشچیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز اولویت نظام اقتصادی کشور صادرات است به دانشگاه بوعلی پیشنهاد می دهم که رشته ای بنام مدیریت صادرات و فناوری را تعریف کند و سد بین بخش صنعتی کشور با دانشگاه برداشته شود.

وی با بیان اینکه باید شرکت ها و صنایع کشور کارگاه دانشجویان کشور باشد عنوان کرد: اگر بتوانیم این سد را بشکنیم دانشجویان می توانند مباحث نظری را در کارگاهها ی صنعتی اجرا کنند و  یک تحول اساسی در نظام آموزشی ما خواهد شد.

فرشچیان ادامه داد:  من وقتی می توانم از دارایی ام لذت ببرم که دیگران هم احساس لذت کنند و ما باید ایثار و بخشندگی را یک فریضه بدانیم و این توانایی که خداوند به ما داده را برای همه بدانیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه مشارکت و ساخت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و توافق نامه واگذاری مهمانسرای استانداری به دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد. همچنین رئیس دانشگاه صنعتی همدان ضمن امضای تفاهم نامه و توافق نامه با اشاره به پیشنهاد فرشچیان مبنی بر تعریف رشته صادرات و فناوری های نوین  گفت: در دانشکده برق و کامپیوتر طبقه ای را به رشته صادرات و فناوری که با دانشگاه سی تی لندن منعقد می کنیم، اختصاص می دهیم.

 عنوان شهروند افتخاری همدان به اعضای خانواده فرشچیان اعطا شد

در حاشیه بهره برداری از دانشکده فناوری نوین مرحوم محمدعلی فرشچیان ، طی مراسمی عنوان شهروند افتخاری به هر یک از اعضای خانواده مرحوم فرشچیان اعطا شد. شورای اسلامی شهر همدان به دلیل خدمات شایسته خانواده فرشچیان در ساخت طرح های مختلف علمی و آموزشی، اعضای این خانواده را به عنوان شهروند افتخاری برگزید.دانشکده فناوری های نوین محمدعلی فرشچیان در 6 طبقه با 15 آزمایشگاه، 16 کلاس درس، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و سایت های کامپیوتر  به عنوان ساختمان و برج پژوهشی احداث شده است. این دانشکده با زیر بنایی با متراژ 6200 متر مربع در پشت ساختمان فعلی دانشگاه واقع  شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن