Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی حذف کنکور به ۵ سال زمان نیاز دارد

حذف کنکور به ۵ سال زمان نیاز دارد

وزیر علوم با بیان اینکه برای حذف کنکور باید الگوی جدید پذیرش در دانشگاه‌ها تعریف شود،گفت: باید ۴ تا۵ سال قبل از زمان ورود به دانشگاه، این مدل را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها شرح داد تا بتوانند بر اساس آن الگو جلو آیند.

به گزارش "همدان نیوز"، منصور غلامی درباره تصمیماتش درخصوص سازمان سنجش با توجه به حواشی پیرامون برگزاری کنکور، گفت: اگرچه رئیس مجلس به مزاح از انحلال سازمان سنجش گفتند اما این شوخی پیامی در خود داشت و اینکه تصور می‌شود سازمان سنجش عامل اصلی ادامه کنکور است؛ در حالی که اینگونه نیست.

وزیر علوم با بیان اینکه سازمان سنجش در اجرای قانون برداشته شدن کنکور به خوبی جلو رفته است، افزود: اکنون برای ورود به دانشگاه 85 درصد امتیازات از سوابق تحصیلی دانش‌آموزان استخراج می‌شود و آزمون سراسری در 15 درصد این ماجرا دخالت دارد.

وی با بیان اینکه برخی از رشته‌های پرطرفدار شرایط خاصی دارند و باید برای پذیرش دانشجو بدون کنکور در این رشته‌ها، مدل جدیدی تعریف شود و سپس اقدام به حذف کنکور در این رشته‌ها کرد، افزود: باید الگوی جدید پذیرش در این رشته‌ها را حداقل 4 تا5 سال قبل از زمان ورود به دانشگاه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها شرح داد تا بتوانند بر اساس آن الگو جلو آمده و در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل کنند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سازمان سنجش را از گردش مالی چند هزار میلیاردی پیرامون کنکور بی‌نصیب خواند و گفت: این گردش مالی مربوط به کلاس‌های کنکور می‌شود و خانواده‌ها این هزینه را برای فرزندان خود قبل از ثبت نام در سازمان سنجش متقبل می‌شوند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن