Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور 96 منتشر شد

جزئیات تکمیل ظرفیت کنکور 96 منتشر شد

جزئیات ظرفیت پذیرش رشته‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کنکور ۹۶ منتشر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، با توجه به عدم تکمیل ظرفیت بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون ۹۶ می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ شرکت کنند.

امکان شرکت داوطلبان حاضر در جلسه آزمون در تکمیل ظرفیت کنکور

تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این اطلاعیه و دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ و سایر اطلاعیه‌های مربوط، از روز ‌شنبه ۴ آذر تا شنبه ۱۱ آذر ۹۶ به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.orgمراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

امکان ثبت نام همه افراد در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

تبصره: در آن دسته از رشته‌های تحصیلی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد، متقاضیان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام و درجلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده ­اند و یا حتی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ثبت نام نکرده اند، نیز می‌توانند متقاضی شوند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری، ثبت‌نام و شرکت نکرده اند، باید برای ثبت‌نام پس از واریز مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه راهنمای رشته‌های تحصیلی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است به طور جداگانه منتشر می شود.

ممنوعیت ثبت نام قبولی های دوره روزانه در کنکور ۹۷

آن دسته از داوطلبانی که در یکی از رشته‌های تحصیلی متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ پذیرفته شده‌اند، با رعایت ضوابط مربوط و در نظر گرفتن تبصره‌های ذیل در صورت تمایل می‌توانند متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه شوند.

در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، قبولی قبلی آنان «کان‌لم یکن» تلقی خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند و یا قبولی قبلی آنان دوره روزانه باشد، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال بعد (۱۳۹۷) را نخواهند داشت.

به پذیرفته‌شدگان تأکید می‌شود در تکمیل فرم تقاضانامه شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه دقت کافی مبذول دارند، در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود. در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد.

ممنوعیت شرکت قبولی های بورسیه در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶

پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه نیستند.

داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی ضرورت دارد در انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد علاقه، به شرایط و ضوابط هر یک از رشته‌های انتخابی و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط که در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون سراسری سال ۱۳۹۶، این اطلاعیه و سایر اطلاعیه‌های مربوط درج شده است، توجه کنند.

داوطلبان لازم است در انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ فرهنگیان به شرایط و ضوابط این‌ دانشگاه (علی‌الخصوص داشتن نمره کل ۶۵۰۰ و بالاتر و حداقل معدل کل دیپلم  ۱۵/۰۰)، مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، توجه کنند.

داوطلبانی که در جلسه آزمون شرکت کرده ولی در زمان انتخاب رشته، علاقمندی خود را به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام نکرده و هزینه مربوط به اعلام علاقمندی به این رشته‌ها را به مبلغ ۵۱ هزار ریال (۵ هزار و ۱۰۰ تومان) از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی سازمان، واریز نکرده‌اند، در صورت تمایل به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) بایستی مبلغ فوق بابت هزینه ثبت‌نام را از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب از طریق سایت سازمان پرداخت کنند.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، خواهد بود.

داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانند کدرشته‌های‌ انتخابی‌ دارای شرایط خاص و مصاحبه مندرج در این اطلاعیه را از جداول‌ مربوط استخراج‌ و به‌ ترتیب‌ اولویت‌ علاقه‌ از طریق اینترنت در فرم‌ انتخاب‌ رشته‌های ‌تحصیلی‌ مرحله تکمیل ظرفیت به‌ همراه‌ سایر کدرشته‌های‌ مربوط در هر اولویتی‌ که‌ علاقه‌ دارند بر اساس ضوابط و توضیحات مربوط به رشته‌های دارای شرایط خاص دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) وارد کنند.

جداول رشته های تکمیل ظرفیت آزمون سراسری آبان ماه ۱۳۹۶ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن