Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی نگاهی به خمیردندان‌های ذغالی/ دندان‌هایتان را با این خمیردندان برق بیاندازید!

نگاهی به خمیردندان‌های ذغالی/ دندان‌هایتان را با این خمیردندان برق بیاندازید!

خاصیت سایندگی، بوگیری و ترکیبات ضدعفونی کننده ذغال در پاکسازی دندان ها تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن امین سبحانی مسئول کمیته اطلاع رسانی و عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران و رییس دانشکده دندانپزشکی ارتش گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث بیماری های دهان و دندان مسئله پیشگیری است و مسئله آموزش به افراد در این زمینه حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: یکی از ساده ترین و ضروری ترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان استفاده از مسواک است که با توجه به سلامت دهان و دندان و نوع تغذیه افراد از 2 تا 4 بار در روز قابل توصیه می شود.

امین سبحانی عنوان کرد: استفاده از نخ دندان، خلال دندان، دهان شویه ها، دستگاه های جرم گیر آبی دندان، مسواک های بین دندانی(در دندان های ارتودنسی) نیز در از بین بردن میکروب ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان تاثیر چشمگیری دارند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران عنوان کرد: خمیردندان‌ها یا پودرهای سفید کننده، با آزادسازی آب اکسیژنه یا ایجاد سایش موجب سفیدشدن دندان‌ها می شود، خمیردندان های ساینده در درجات تمیزکنندگی مختلف این عمل را انجام می دهند که استفاده بیش از حد از آنها ممکن است سبب خردگی در سطح عاج و گاهی سایش مینای دندان شود.

وی بیان کرد: برخی از شرکت ها طی سال های اخیر ماده ساینده موجود در خمیر دندان ها را از ذغال فعال(چارکول) تهیه نموده اند که این ماده به دلیل خاصیت تصفیه و پاک کنندگی آن در پزشکی کاربرد متعددی دارد و چارکول به صورت تمیز کننده دندان، داروی خوراکی، از بین برنده جوش و شامپوهای ضد شوره مورد استفاده قرار می گیرد.

امین سبحانی با تاکید بر استفاده از ذغال درمانی در طب سنتی تصریح کرد: خاصیت سایندگی، بوگیری، ترکیبات ضدعفونی کننده و پاک کنندگی و همچنین جذب مواد شیمیایی ناخوشایند توسط ذغال در از بین بردن جرم ها و رنگ های غذایی  بر سطوح دندان و زبان مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن