Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بارش باران در مناطق مختلف کشور

بارش باران در مناطق مختلف کشور

شدت بارش در روز چهارشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است كه با احتمال آبگرفتگی معابر و سيلابی شدن مسيل ها همراه خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، براساس تحليل آخرين داده ها و نقشه هاي پيش يابی هواشناسی، طي سه روز آينده در سواحل دريای خزر، شمال آذربايجان شرقي، شمال آذربايجان غربی و شمال شرق كشور ابرناكی ، بارش باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد پيش بينی می شود.

شدت بارش در روز چهارشنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است كه با احتمال آبگرفتگی معابر و سيلابی شدن مسيل ها همراه خواهد بود.

طی اين مدت در مناطقی از سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و شرق فارس درساعات بعدازظهر و اوايل شب رگبار باران گاهي رعد و برق و وزش باد شديد و آب گرفتگی معابرعمومی و سيلابی شدن مسيل ها و رودخانه پيش بينی می شود.

وقوع رگبار و وزش باد

معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد همچنان تداوم بارندگی را در سواحل شمالی و شمال شرق کشور شاهد هستیم، انتظار می رود در بخش هایی از شمال آذربایجان غربی و شرقی، بخش هایی از اردبیل، گیلان، مازندران ، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید پدید آید.

وی گفت: در بخش های جنوبی کشور نیز در استان هایی مثل جنوب کرمان، بخش هایی از هرمزگان، سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی استان فارس درساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد لحظه ای و شدید پیش بینی می شود که سازمان هواشناسی برای این استان های جنوبی اطلاعیه ای مبنی بر احتمال آب گرفتگی صادر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن