Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی آموزش 1534 نفر دوره در مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر

رییس مرکز فنی و حرفه ای ملایر خبر داد:
آموزش 1534 نفر دوره در مراکز فنی و حرفه‌ای ملایر

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای ملایر گفت: در سه ماهه امسال بیش از یک هزارو 534 نفر دوره در مراکز دولتی و خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، احسان فراهانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 720 نفر دوره در مراکز برادران شامل مراکز ثابت زندان، پادگان، روستاها، صنایع و اصناف، سیار شهری، جوار دانشگاه و 406 نفر دوره در مرکز خواهران این آموزش ها را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: 408 نفر دوره و 84 هزارو 418 نفر ساعت نیز در سه ماهه امسال در 25 واحد آموزشگاه های آزاد و خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

وی از افتتاح آموزشگاه آزاد تکتا سیستم همزمان با هفته ملی مهارت در ملایر خبر داد و افزود: در حوزه آموزشگاه های آزاد در سه ماهه نخست امسال 18 مجوز و ابلاغ فعالیت مدیر و مربی و یک مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در ملایر صادر شد.

فراهانی از فعالیت 24 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 10 کارگاه ثابت در مرکز خواهران، پنج کارگاه روستایی، دو کارگاه آموزشی سیار شهری، دو کارگاه آموزشی در پادگان امام علی(ع) سه کارگاه در زندان ملایر و دو کارگاه در جوار دانشگاه فعالیت می کنند که 12 رشته آموزشی و بیش از 70 حرفه آموزشی داریم.

وی گفت: شش فقره مجوز مشاغل خانگی صادر کرده ایم که از این تعداد چهار مورد در سال گذشته و دو مورد امسال صادر شده و 35 فقره پرونده افراد دارای مجوز خانگی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی با تقدیر از حمایت ها و تلاش های مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان همدان گفت: سال گذشته پروژه آموزشگاه جوش مخرب و غیرمخرب افتتاح و رشته تعمیر ماشین آلات اداری راه اندازی شد که در غرب کشور بی نظیر است.

فراهانی همچنین از ایجاد و تجهیز کارگاه تعمیر و نصب آسانسور در مرکز فنی و حرفه ای ملایر خبر داد و افزود: هدف ما جذب رشته هایی است که با آموزش جوانان در این رشته ها فرصت های شغلی مناسب ایجاد شود.

رییس مرکز فنی و حرفه ای ملایر ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش ملایر، هم اکنون 170 دانش آموز در پنج رشته فنی مشغول تحصیل هستند که گواهی مهارت آنها دارای اعتبار بین المللی است.

فراهانی با بیان اینکه از سال گذشته آزمون آنلاین در این مرکز راه اندازی شد، اظهار داشت: در سه ماهه امسال 360 نفر در آزمون های آنلاین این مرکز شرکت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و وجود تنگناهای مالی، تاکنون هیچ خللی در آموز آموزشی این مرکز در ملایر ایجاد نشده و با ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان برای ارایه آموزش های لازم وارد مذاکره شده ایم.

وی بیان داشت: بیش از 25 درصد از تعهدات آموزشی رایگان در قالب تفاهم نامه انجام شده، بدون اینکه اعتباری از مرکز استان دریافت کنیم.

فراهانی خواستار حمایت و توجه ویژه مسوولان به آموزش های فنی و حرفه ای برای برون رفت از مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال شد و گفت: در زمینه آموزش ها بسیاری از دستگاه های اجرایی با این سازمان موازی کاری انجام می دهند، بدون اینکه تخصص، مهارت و آگاهی کامل را از این آموزش ها داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق نیاز سنجی های انجام شده در روستاها، بیشتر نیاز ما در رشته های بازار محور رشته های کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی است که این شهرستان دارای پتانسیل های بسیار بالایی در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه شناخته شده نیست، افزود: مراکز فنی و حرفه ای آموزش های لازم را با استانداردهای روز، نظارت، آزمون و اخذ گواهی مهارت به متقاضیان ارایه می کند.

وی قرائت زیارت عاشورا در المان شهدای گمنام بام ملایر، حضور در نماز جمعه، بازدید عمومی از حوزه مراکز آموزش های فنی و حرفه ای، برگزاری سمینار آموزشی با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق و آموزشکده سما در سال اقتصاد مقاومتی با عنوان مدیریت مصرف انرژی و افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه ای را از جمله برنامه های هفته ملی مهارت در ملایر عنوان کرد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن