Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی این محصولات غذایی را نه بخرید نه بخورید!

این محصولات غذایی را نه بخرید نه بخورید!

اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی غیر مجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی که به دلیل نداشتن یا جعل اسناد بهداشتی، غیر مجاز شناخته شده‌اند را اعلام کرد.

FRENCH FRIES SEASONING ادویه و چاشنی غذا با نام تجاری BERRIMO ، سوهان عسلی زعفرانی کارگاه گز و سوهان گزی آقای حسن مردانی با نام تجاری حاج حسن، نان تولیدی آذر نان با نام تجاری آذر نان و آلوچه خمیری فرآوری شده با نام تجاری صبا از جمله محصولات غیر مجاز و تقلبی هستند.

همچنین پیراشکی تولیدی شرکت نان و شیرینی فاطیما تک طهران و نوشابه انرژی‌زا با نام تجاری effect، به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز هستند.

در این اطلاعیه به فرآورده‌های یخی (یخمک) تاتلی و گلشید نیز به دلیل استفاده از شیرین کننده مصنوعی «آسه سولفام پتاسیم» به عنوان فرآورده‌های غیر مجاز و تقلبی اشاره شده است.

سازمان غذا و دارو از افرادی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دریافت اسامی مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیر مجاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن