Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ضرب‌الاجل دادستانی برای آزادسازی حریم رودخانه‌های همدان

ضرب‌الاجل دادستانی برای آزادسازی حریم رودخانه‌های همدان

دادستان همدان با تعیین ضرب الاجل برای آزاد سازی حریم رودخانه ها گفت: آب منطقه ای سرعت خود را در انجام عملیات آزادسازی رودخانه های همدان باید بیشتر کند.

 

به گزارش "همدان نیوز"، حسن خانجانی موقر اظهار داشت: شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیا است و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت هایی که در کمیسیون ماده 3 مطرح شده، شرکت آب منطقه ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه آزادسازی بستر رودخانه ها به طور ذاتی جزو وظایف شرکت آب منطقه ای است، عنوان کرد: با وجود آن که مالکیت خصوصی این بخش خلاف قانون است، متأسفانه در سالیان گذشته شاهد ساخت و سازهای متعدد در بستر رودخانه های استان بودیم.

وی افزود: دو سه سال اخیر پیگیری های متعددی از جمله برگزاری جلسات و نیز بازدیدهای میدانی از تعدادی از رودخانه ها از جمله رودخانه های آبشینه، چشمه قصابان و گنجنامه توسط این دادستانی برای بررسی وضعیت موجود انجام گرفته است.

دادستان همدان با بیان اینکه زادسازی بخشی از بستر رودخانه آبشینه و چشمه قصابان در دستور کار قرار گرفت و انجام شد؛ بیان کرد: در حال حاضر بستر رودخانه گنجنامه نیز آماده آزادسازی حریم است.

خانجانی موقر درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجامه نیز گفت: برای آزادسازی سراسری بستر این رودخانه از سازه های غیرقانونی، به طور قطع نیاز به انجام مطالعات دقیق و جامع و نیز نقشه برداری محیطی بود تا ضمن حفاظت از حقوق عامه، حقی از شخص یا اشخاصی تضییع نشود.

وی تصریح کرد: مطابق با گفته های مدیریت شرکت آب منطقه ای، طرح مطالعاتی به پایان رسیده و حتی می توانست رفع تصرف از بستر این رودخانه سال گذشته انجام شود که به دلایلی به مانند بحران آب به تأخیر افتاد.

این مقام مسوول قضایی افزود: برای اجرای طرح قاعدتاً برخی نیز معترض هستند، با این وجود شرایط برای رفع تصرف از بستر رودخانه گنجنامه مهیا است و پس از تعیین تکلیف اعتراضات و شکایت هایی که در کمیسیون ماده 3 مطرح شده، شرکت آب منطقه ای مکلف است به اقدامات اجرایی آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه سرعت ببخشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن