Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نرخ بیکاری همدان را کمتر از ۱۸ درصد اعلام نکنید

نرخ بیکاری همدان را کمتر از ۱۸ درصد اعلام نکنید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری استان همدان پایین‌تر از ۱۸ درصد نیست و باید ۱۸ درصد اعلام شود،اعلام آمارهای اشتباه باعث شده بودجه کمتری به استان همدان اختصاص داده شود و گذشته از آن شرایط استقبال از سرمایه گذاران نیز در همدان مطلوب نیست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، درخصوص بودجه استانی با اشاره به اینکه استان همدان ۹۵ پروژه ملی دارداما بودجه ما نصف برخی از استان‌هاست، عنوان کرد: بودجه استانی به معنی حقوق کارمندان است اما بودجه دانشگاه، آموزش و پرورش و نهادهای نظامی ملی هستند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس خیلی حرف‌ها می‌تواند بزند و کارهای گوناگون می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: هر تحقیق و تفحصی یک سال کارها را تعطیل می‌کند تحقیق تفحص برای مسائلی است که نمی‌توانیم‌ کشف کنیم، وقتی موضوعی را می‌دانیم نیاز به تحقیق و تفحص نیست. 

وی در ادامه در رابطه به همسان سازی حقوق بازنشستگان با بیان اینکه در بودجه برای سال ۱۴۰۱ همسان سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کردیم و پول در نظر گرفتیم، افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کشوری و لشگری و برای تامین اجتماعی به اندازه کافی پول گذاشتیم. 

وی درخصوص حمایت از مدیران استان و یا انتصاب مدیران با اشاره به اینکه امروز استاندار با ما همراه است و من به تمام وزرا بدون استثنا اعلام رسمی کردم که در مورد مدیران کل نظر من نظر استاندار است، عنوان کرد: مشی من حمایت از مدیران استان است نه از تفکر بلکه از اقدامات و فعالیت‌های آنها، ادامه داد: امسال باید همه مدیران استان یکپارچه همت کنند چراکه شاخص‌ها باید تغییر کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: امروز هماهنگی خوبی بین‌ نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، اگرچه عده ای طالب و تشنه پست هستند و اگر به این افراد پست و سمت بدهیم طرفدار دولت می‌شوند و اگر پست و سمت ندهیم، ضد دولت می‌شوند و بر طبل اختلافات می کوبند.

حاجی بابایی همچنین به موضوع افزایش حقوق کارکنان با افزایش تورم، اشاره و بیان کرد: وقتی رئیس جمهور لایحه بودجه را به مجلس آورد، ۱۷۲ هزار میلیارد تومان منبع تعریف کرده بود و بودجه دولت ۱۳۷ هزار میلیارد تومان کسری داشت؛ در طرح همسان سازی مطرح شد که حقوق افرادی که زیر پنج میلیون تومان دریافت می‌کنند، همه باید پنج میلیون تومان حقوق بگیرند، از این رو۴۰ هزار جانباز و آزاده در کشور وجود دارد که از جایی حقوق نمی‌گیرند و حقوق آنها ۲.۵ میلیون تومان بود و امسال به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افرایش پیدا کرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه  همسان سازی به مرور انجام می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر ۱۰ درصد افزایش حقوق، درصدی هم به مرور اضافه خواهد شد.  

حاجی بابایی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق در نظر گرفته شد، افزود: ۴۰۰ هزار سرباز در کشور وجود دارد و حقوق سرباز متاهل را به ۴.۵ میلیون تومان و سرباز مجرد در خط مقدم را به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرباز مجرد در  پشت خط مقدم به سه میلیون تومان افزایش دادیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجبس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان پول برای ۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمان در نظر گرفته شد، اضافه کرد: ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت گذاشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، تصریح کرد: دولت یک خانواده پنج نفره دو میلیون تومان یارانه می دهد و در مجموع سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یک خانواده کمیته امدادی دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط بد اقتصادی امروز زبان‌ ما کوتاه است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را کردیم تا که در نقطه‌ای از کشور کسی به خیابان نیاید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان‌ کلنگ‌ بزنیم، ادامه داد: هر واحد مسکونی ۲۷۳ متر عرصه می‌خواهد که در مجموع یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین می‌خواهد اما یک‌ متر زمین نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن در همدان باید به سمت جاده تهران و یا جاده ملایر برویم، افزود: ۱۰ گروه برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد اما شهر همدان هنوز طرح جامع ندارد.

حاجی بابایی از اجرای برخی پروژه‌ها انتقاد کرد و با بیان اینکه سه سال ساخت تراموا در همدان مصوب شده است، اضافه کرد: طرح ساخت تراموا هنوز به نتیجه نرسیده و می‌گویند باید بررسی کنیم‌ در همدان به تراموا نیاز داریم یا نیاز نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای زیر ساخت‌های‌ مسکن در نظر گرفته شده که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به همدان است، بیان کرد: چهار سال به دنبال طرح جامع همدان هستم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گران‌ترین خانه بعد از تهران در همدان است و باید ۵۰ هزار مسکن بسازیم، ادامه داد: ۲۰ سال است که شهرداران در همدان زمین می‌فروشند حقوق می‌دهند.

وی در ادامه به برقراری پروازها از فرودگاه همدان اشاره کرد و با بیان اینکه مشکل اساسی فرودگاه مثل مشکل استان‌های قزوین و قم است و این استان‌ها فرودگاه ندارند، افزود: استان همدان فرودگاه دارد و در حال انتقال محل بازیافت هواپیما یا راحت بگویم چاپارخانه هواپیما به همدان هستیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه درکنار فرودگاه همدان زمینی برای بازیافت هواپیما در نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: با ایجاد این ظرفیت پروازهای گوناگون خواهیم داشت اما الان پرواز ها اقتصادی نیست و سعی می کنیم پرواز حج را راه اندازی کنیم علامه بر آن، ماده ۲۳ برقی شدن راه آهن را پیگیری کردیم‌ و در حال تصویب است و توسعه استان در مسیر مناسبی قرار دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن