Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کمبود جدی متخصص زنان در کشور/ تأخیر در اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی

کمبود جدی متخصص زنان در کشور/ تأخیر در اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر سه ماهه وزارت بهداشت در تهیه آیین‌نامه اجرایی مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی گفت: کمیسیون بهداشت حتماً باید پیگیر اجرای مصوبه باشد و مسئولین شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی که این طرح را مصوب کردند نیز باید پیگیر بوده و از مصوبه خود دفاع کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی‌نژاد اظهار کرد: در ملایر مانند کل کشور پزشک عمومی و متخصص کم است و خدمت‌رسانی حوزه بهداشت و درمان در روستاها مطلوب نیست.

وی افزود: در کشور کمبود پزشک داریم به‌گونه‌ای که در شهرهای کوچک و روستاها با کمبود عمومی پزشک مواجه هستیم، در مناطق شهری نیز متخصص کم داریم و گاهاً می‌بینیم در یک حوزه پزشکی فقط تعداد انگشت‌شمار تخصص مربوطه وجود دارد و با این تعداد معدود در کدام استان می‌توان خدمت ارائه داد؟! برای همین کمبود پزشک مشکل‌ساز شده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت معایب و محاسنی دارد و کمبود پزشک ناظر به معایب است، این به معنای این نیست که محاسن ندارند، قطعاٌ این وزارتخانه کارهای شایسته‌ای انجام داده که بابت آن از این وزارت‌خانه تشکر می‌کنیم.

وی تشریح کرد: مدتی است که روی موضوعی اصرار دارم و آن این است نقشه راه و مدل حکمرانی وزارت بهداشت در سلامت کشور چیست؟ با مسؤولین و معاونین وزارت بهداشت صحبت کردم و گفتم از ابتدای انقلاب هرچه جلوتر آمدیم ارائه خدمات سلامت در شهرها متمرکز بوده و به روستاها و شهرهای کوچک بی‌توجهی کردیم و نتیجه آن این شده است که حتی در روستاها اگر بیماری حتی به تزریقات احتیاج داشته باشند باید به شهر مراجعه کنند. برای دفترچه بیمه و مدل خدمت‌رسانی نیز نقشه راه مشخصی نداریم لذا در این حوزه مطالبه داریم تا مدل حکمرانی وزارت بهداشت در حوزه سلامت کشور مشخص شود و سپس وزارت بهداشت خودش را در بوته نقد متخصصین و مردم قرار دهد تا ایرادات را رفع کند.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: پزشک متخصص بانوان موضوع دیگری است که وزارت بهداشت باید به آن توجه داشته باشد، در سراسر کشور ضرورت دارد پزشکان خانم درمان بانوان را بر عهده بگیرند که در این حوزه با کمبود جدی پزشک مواجه هستیم و باید فکری اساسی برای این حوزه کرد.

وی در خصوص تأخیر سه ماهه وزارت بهداشت در تهیه آیین‌نامه اجرایی مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی اشاره کرد: فکر می‌کنم در کشور مسئله‌ای وجود دارد این است که اگر مسئولی دلش بخواهد کاری را انجام می‌دهد و اگر نخواست انجام نمی‌دهد، کمیسیون بهداشت حتماً باید پیگیر اجرای مصوبه باشد و مسئولین شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که این طرح را مصوب کردند نیز باید پیگیر بوده و از مصوبه خود دفاع کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعاً تعارض منافع تصمیم‌گیران در وزارت بهداشت می‌تواند یکی از دلایل تأخیر در اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی باشد، غیر از پزشکان همه برای اجرای این طرح متفق‌القول هستند، پزشکان با هر دیدگاه سیاسی در حوزه پزشکی یک نظر دارند و این امر برای ما جالب است که یک قاعده نانوشته با عنوان دفاع از جامعه پزشکی در بین مسئولان حوزه سلامت وجود دارد. وقتی وزارت بهداشت خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند نمی‌توانیم انتظار نتیجه‌ای بهتر از این داشته باشیم.

وی در خصوص نقش مجلس و نهادهای نظارتی بیان کرد: رویه مجلس اینطور است که باید پیگیرکننده کار وجود داشته باشد، هر یک از نمایندگان اولویت‌هایی دارند برای مثال نماینده‌ای در کمیسیون صنایع پیگیر صنعت است، برای همین از کمیسیون بهداشت توقع داریم پیگیر این مصوبه باشد چون آنان نماینده مردم هستند و مردم مطالبه دارند که پزشک کم است./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن