Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس عزادار امام حسین(ع) نمی‌تواند مقابل فساد سکوت کند

عزادار امام حسین(ع) نمی‌تواند مقابل فساد سکوت کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عزادار امام حسین(ع) نمی‌تواند نسبت به فساد بی توجه باشد، چرا که هیچ تفکری نمی‌تواند مثل حسین(ع) بیندیشد و در مقابل فساد سکوت کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری که در استانداری همدان برگزار شد با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های بعثت انبیا مسئله اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد در عرصه‌های گوناگون است اظهار داشت: بیش از 50 آیه در قرآن کریم در رابطه با مسئله مبارزه با فساد وجود دارد که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه خلیفه الهی انسان در عالم، فلسفه خلقت بشر بوده است گفت: آنقدر آفرینش انسان مهم بوده است که خداوند قبل از خلقت آن را اعلام کرده چرا که قرار بود انسان آینه تمام نمای خداوند باشد.
امام جمعه همدان فساد را مانع از رسیدن انسان به خلیفه الهی برشمرد و مطرح کرد: در عالم و در نظام احسن فساد وجود ندارد بنابراین هر جا که فسادی مطرح است و اختلالی ایجاد شده، محصول انتخاب‌‎های اشتباه بشر است.
وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) نیز با فساد مبارزه کرد گفت: فساد قرار خلیفه اللهی انسان را بر هم می‌زند و مانع از حرکت جامعه به سمت خدا می‌شود و آن را مختل می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه انبیای الهی آمدند تا فساد را از بین ببرند و جامعه را اصلاح کنند اظهار داشت: گاهی فساد فردی است که ممکن است همین فساد فردی نیز به جامعه آسیب بزند اما آنجا که فساد اجتماعی باشد، حساسیت انبیا نسبت به آن نیز بیشتر است.
وی افزود: عزادار امام حسین(ع) نمی‌تواند نسبت به فساد بی توجه باشد، چرا که هیچ تفکری نمی‌تواند مثل حسین(ع) بیندیشد و در مقابل فساد سکوت کند.
شعبانی با بیان اینکه فردی که در مسیر حرکت اباعبدالله(ع) قرار بگیرد با هیچ مفسدی نمی‌تواند کنار بیاید گفت: امام حسین(ع) یک مبارز سیاسی با مسئله فساد است و طرفداران حضرت نیز باید دارای این ویژگی باشند.
وی به تشریح سه ضلع فساد در جامعه از دید قرآن پرداخت و عنوان کرد: نخستین ویژگی که می‌تواند مدیریت و حرکت جامعه به سمت خداوند را مختل کند تفکر فرعونی است یعنی حاکمیت سیاسی که دینی نباشد.
امام جمعه همدان تصریح کرد: دومین ویژگی هامانی است یعنی کسی که متولی فرهنگ است اما فحشا را ترویج می دهد و سومین ویژگی نیز ویژگی قارونی است که نماد اشرافی گری است.
وی با تاکید بر اینکه اگر این سه ضلع در کنار هم قرار گیرند، جامعه در حال حرکت به سمت خدا را متوقف خواهد کرد، گفت: اسلام به هیچ وجه حکومت طاغوت را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل است که امام حسین(ع) با یزید که منشا فساد بود مبارزه کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مطرح شدن مسئله ولایت فقیه توسط امام خمینی(ره) نیز در راستای حرکت امام حسین(ع) بود، مطرح کرد: هر کس در جامعه‌ای بدون اذن خداوند حکومت کند، طاغوت است.
وی با بیان اینکه اعتقاد امام حسین(ع) بر این است که قیامت زمانی ساخته می‌شود که با فساد مبارزه شود عنوان کرد: مگر می‌شود کسی تکفر حسین(ع) داشته باشد اما نسبت به سیاست بی خیال باشد.
امام جمعه همدان ادامه داد: خدایی که شبانه او را با ندای العفو العفو می خوانیم، حاضر به کنار آمدن با مستکبر نیست و لذا باید نسبت به فساد حساس باشیم و در مقابل آن ایستادگی کنیم.
وی با بیان اینکه فساد ضرورتا اختلاس و بی حجابی نیست گفت: گاهی فساد در ادارات و انجام ندادن کار مردم است که باید در مقابل آن ایستاد و در مسیر حضرت حرکت کرد./ تسنیم

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن