Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مشتریان نفت ایران بازگشته‌اند

مشتریان نفت ایران بازگشته‌اند

عضو فراکسیون انقلاب با بیان اینکه تهدید آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران به چین به جایی نمی‌رسد، گفت: تصویب قانون هسته‌ای مجلس باعث شد که غربی‌ها پای میز مذاکره بیایند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در واکنش به تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه در صورت عدم بازگشت ایران به برجام، فروش نفت ایران به چین را تحریم می‌کنند، اظهار داشت: واژه تحریم دیگر برای جمهوری اسلامی ایران جدید نیست و جهانیان هم این موضوع را فهمیده‌اند.
قرارداد ما با چین در زمان تحریم منعقد شد
وی اظهار داشت: قرارداد ما با چین زمانی منعقد شد که ایران در تحریم نفتی قرار داشت و این تهدیدات آمریکا راه به جایی نخواهد برد. ما امروز شاهد بازگشت مشتریان خود یکی پس از دیگری هستیم و آنان بالأخره به این نتیجه رسیدند که از ایران نفت خریداری و به تهدیدات و تحریم‌های آمریکا توجه نکنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه دیپلماسی التماسی دولت روحانی این شده است که آمریکایی‌ها به جای آنکه به برجام بازگردند و تعهداتشان را انجام دهند، باز هم ایران را تهدید می‌کنند. متاسفانه در دولت روحانی سیاست خارجی التماسی دنبال شد و نتیجه این تفکر آن شد که دشمنان هر روز به تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کردند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: زمانی که همه کشورها را کنار بگذاریم و فقط به یک کشور یعنی آمریکا توجه کنیم، قلدری و زورگویی آنان هم هر روز بیشتر می‌شود.
بیش از اندازه به فرجام برجام امیدوار شدیم
آزادی‌خواه یادآور شد: متاسفانه در این هشت سال ما بیش از اندازه به فرجام برجام که نامعلوم بود، امیدوار شدیم و در واقع، دولتمردان به مردم سرابی را نشان دادند و هیچیک از نتایجی که درباره برجام وعده داده بودند، عملیاتی نشد.
وی اظهار داشت: سیاست خارجی دولت روحانی در این هشت سال به این صورت بود که همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشتند و به جایی هم نرسید و باعث قلدری آمریکا شدند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مانع رفع تحریم‌ها شده است، گفت: به هیچ وجه این گونه نیست و مصوبه هسته‌ای مجلس باعث شد تا سیاست خارجی ما مبتنی بر اقتدار حرکت کند و کار خود را جلو ببرد.
مذاکرات وین حاصل مصوبه هسته‌ای مجلس بود
آزادی‌خواه تاکید کرد: اگر دولت همکاری می‌کرد و بر اساس همین استاندارد و قانون مجلس جلو می‌رفت، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل می‌شد. مذاکرات وین حاصل مصوبه هسته‌ای مجلس بود و تصویب این قانون باعث شد که غربی‌ها پای میز مذاکره بیایند و نباید در این موضوع شک کرد./ دیده‌بان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن