Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مردم با انتخاب اصلح، مهر "غیرقابل اعتماد" به افراد غیراصلح بزنند

مردم با انتخاب اصلح، مهر "غیرقابل اعتماد" به افراد غیراصلح بزنند

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه باید تمامی نامزدها به رعایت اصل اخلاق و تقوا معتقد باشند گفت: نامزدها باید پاسخگوی خدا و مردم در مقابل گفتار و قول‌های خود باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا عدالتخواه پیش از ظهر امروز  در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان همدان با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید در مقابل گفتار، قول‌ها و رفتارهای خود پاسخگو باشند اظهار داشت: نامزدی که با توسل به انواع تخلفات مانند تخریب چهره‌ها، تطمیع و تهمت به دنبال کسب آرا است نمی‌تواند جایگاهی به دست آورد.
وی با بیان اینکه امروز مردم جامعه ما بسیار آگاه هستند افزود: این دوره از انتخابات فرصت خوبی است تا مردم با انتخاب افراد اصلح تا همیشه مهر"غیرقابل اعتماد" را به افراد غیر اصلح بزنند.
رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به در پیش بودن انتخابات عنوان کرد: در ایام انتخابات به ویژه در روز اخذ رأی باید نظارت کامل همراه با هوشیاری صورت بگیرد تا از بروز هر گونه جرم و اخلال در برگزاری انتخابات توسط معاندین نظام جلوگیری به عمل آید.
وی درباره عملکرد برخی نامزدهای انتخاباتی افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که تصور می‌شود در آن لحظه اعتقادی به آن سخنان و شرایط پس از آن را ندارند.
عدالتخواه با بیان اینکه تخلفات و اعمالی چون دروغ، تهمت، سیاه‌نمایی، اغفال کردن و اغوا کردن برای هر انسانی ناپسند و نکوهیده است گفت: این مسائل برای کسانی که می‌خواهند زمامدار مردم شوند امری مذموم‌تر است.
وی با اشاره به اینکه باید تمامی نامزدها به رعایت اصل اخلاق و تقوا معتقد باشند مطرح کرد: نامزدها باید پاسخگوی خدا و مردم در مقابل گفتار و قول‌های خود باشند، کسانی که حب دنیا را در دل دارند در مسیر نابودی اعمال خود قرار می‌گیرند بنابراین اگر کوششان جدای از اخلاق باشد جزو خسارت‌دیدگان خواهند بود زیرا آنچه در دنیا و آخرت باقی می‌ماند آثار صحبت‌ها و اعمال آنان است.
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه اگر کسی حب دنیا را نداشته باشند و در مسیر خدمت به مردم، رقیب خود را افضل‌تر از خودش ببیند نه تنها او را تخریب نمی‌کند بلکه بار امانت و مسئولیت را به نامزد توانمندتر سپرده و این مهم را به طرفداران خود نیز منعکس می‌‌کند گفت: اینگونه رفتاری سبب می‌شود طرفداران آن نامزد انتخاباتی نیز حرکت در مدار تقوا را بیاموزند.
وی با اشاره به نظر برخی از مراجع تقلید درباره وجوب شرعی شرکت در انتخابات اظهار داشت:  اگر امروز مردم فرصت رأی دادن را از دست بدهند، نمی‌توانند در آینده این فرصت را جبران کنند بنابراین امیدواریم این دوره از انتخابات شاهد جشن بزرگ ملی همراه با رعایت اخلاق و قانون باشیم.
عدالتخواه همچنین درباره لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان رای گیری ادامه داد: ممکن است برخی از ناظرین و مجریان صندوق‌ها در روز اخذ رای دچار بیماری کرونا شده و غایب شوند بنابراین باید جایگزین‌های متعدد برای آن در نظر گرفته شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن