Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سرمایه‌های اقتصادی کشور معطل است/ انتخابات مهندسی نشده است

سرمایه‌های اقتصادی کشور معطل است/ انتخابات مهندسی نشده است

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: هشت سال است که مسیر رفع تحریم را تجربه می‌کنیم مسیری که در آن‌طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند و سرمایه‌های عظیم اقتصادی کشور نیز وابسته به آن شده و معطل‌مانده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ثبات سیاسی کشور، قدرت دیپلماسی و سرمایه اجتماعی که دولت می‌تواند داشته باشد و در تصمیم‌گیری خود از آن استفاده کند وابسته به حضور و مشارکت گسترده مردم است.
وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در سرنوشت کشور تأثیرگذار است، افزود: وقتی میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش‌یافته و  میزان رأی دولت بالا باشد آن‌وقتی دولتی که روی کار آمده بهتر می‌تواند کارها را پیش ببرد.
نماینده ولی‌فقیه در همدان عنوان کرد: اگر ایران قوی می‌خواهیم نیازمند یک دولت قوی هستیم که آن‌هم بدون همراهی مردم قوی شکل نمی‌گیرد.
وی با این توضیح که شرکت گسترده مردم در انتخابات، در حضور اثرگذار و پرقدرت دولت در عرصه بین‌المللی اثرگذار است مطرح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که طبق آیات و روایات دادن مسئولیت به دیگران یک امانت قلمداد می‌شود به همین دلیل نیز ما در مقابل ادای امانت مسئولیم و باید آن را به اهلش بسپاریم.
شعبانی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد گفت: اگر خدای‌نکرده ما با انتخاب خود سبب شویم فرد نااهلی سرکار بیاید این مسئله برای ما مسئولیت شرعی و عرفی ایجاد می‌کند.
وی اظهار داشت: امروز مسئله معیشت، اقتصاد و مسائل فرهنگی اولویت‌های اصلی کشور هستند اما برخی با بحران‌سازی و کارهای تبلیغاتی در تلاش هستند مسئله نه‌چندان مهم را تبدیل به مسئله مهم کشور کرده و برای آن رأی جمع‌آوری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در همدان ادامه داد: ما موظفیم در مقابل انتخاب خود آن‌هم با شرایط موجود  دقت بیشتری کنیم چراکه وقتی اولویت دهم به‌جای اولویت اول انتخاب شود آن‌وقت کشور در اولویت مهم خود دچار مشکل خواهد شد.
وی درباره انتخاب فرد اصلح بابیان اینکه در این بخش نباید با فضاسازی و براساس تبلیغات رأی دهیم افزود:  امروز اولویت‌های کشور همان مسائل اقتصادی و فرهنگی است مسائلی که رهبری نیز درباره آنها سخن گفتند بنابراین  هنگام شناخت، انتخاب و ارزیابی افراد باید ببینیم فردی که به این عرصه ورود کرده است درگذشته خود چه کارنامه  کاری دارد و برنامه وی برای اولویت‌های مهم کشور چیست.
شعبانی توضیح داد: در عرصه انتخابات برخی نامزدها ممکن است برنامه داشته باشند اما برنامه آنها برای اولویت‌های دهم به بعد کشور باشد درحالی‌که دغدغه اصلی کشور اقتصاد است بنابراین معیار فرد اصلح در این دوره برنامه داشتن وی  برای مسائل مهم کشور ازجمله اقتصاد است.
وی داشتن گروه قوی اجرایی برای پیاده کردن برنامه‌های مهم را از دیگر نکاتی  برشمرد که هنگام ارزیابی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مردم باید موردتوجه قرار دهند و گفت: فرد منتخب برای اجرای برنامه‌های خود در لایه‌های مختلف میانی و پائینی در شهرها و روستاهای کشور باید نفرات کارآمدی داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در همدان ادامه داد: بخشی از شناخت نامزدها در مناظرات رخ‌داده و بخشی دیگر نیز  از اطلاعات افرادی که این نامزدها را می‌شناسند حاصل می‌شود افرادی که این نامزدها را  از نزدیک شناخته و برنامه‌های آنها را می‌دانند.
وی با تأکید بر اینکه باید با عقلانیت و خارج از فضاهای رسانه‌ای و تبلیغاتی رأی داد اظهار داشت: امروز خوشبختانه  مردم شرایط خوبی دارند و به‌خوبی تشخیص می‌دهند چه کسی برنامه داشته و چقدر می‌تواند وعده‌های خود را عملیاتی کند.
شعبانی بابیان اینکه همه ما قبول داریم که رئیس‌جمهور باید اصلح باید اما هر کس از منظر و اولویت‌ها خود فرد اصلح را تعیین می‌کند مطرح کرد: امروز باید توجه کنیم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چقدر ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور را می‌شناسند چراکه این افراد قرار نیست معجزه کنند بلکه قرار است با همین ساختارها کار را پیش ببرند.
 وی با اشاره به اینکه باید دید این افراد چگونه می‌خواهند باوجود تحریم‌ها کارها را پیش برده  و چه برنامه‌ای برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در کشور دارند توضیح داد:  هشت سال است که مسیر رفع تحریم را تجربه می‌کنیم مسیری که در آن‌طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند و سرمایه‌های عظیم اقتصادی کشور نیز وابسته به آن شده و معطل‌مانده است.
نماینده ولی‌فقیه در همدان بیان کرد: باید ببینیم رئیس‌جمهور بعدی برای خنثی‌سازی تحریم برنامه دارد یا نه؟ یا اینکه چطور می‌خواهد تولیدکنندگان را  در این شرایط حمایت کند؟ با توجه داشته باشیم که این مسائل با وعده و دستور حل نمی‌شود بلکه باید برای آنها راهکار داشت.
وی بابیان اینکه هنگام انتخاب اصلح مردم به برخی بزرگان و اتفاقی که رخ‌داده است اعتماد کنند گفت: امروز برخی افراد و جریان‌ها درباره مهندسی انتخابات حرف می‌زنند که البته حرف دقیقی نیست چراکه در این عرصه برخی افراد عملکردی داشتند که طبق قانون صلاحیت لازم خود را برای شرکت در انتخابات ازدست‌داده‌اند از طرفی بسیاری از افراد که تائید و یا احراز صلاحیت نشدند نیز حتی در صورت تائید صلاحیت و شرکت در رقابت‌های انتخاباتی رأی بالایی در بین مردم نداشتند.
شعبانی اظهار داشت: امیدوارم در انتخابات پیش رو دولتی بسیار خوب که همراه مردم بوده و بتواند مشکلات را حل کند در کشور شکل بگیرد./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن