Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تعدد قوانین علت فرار مالیاتی

تعدد قوانین علت فرار مالیاتی

در حوزه مالیات ۸۰۰ عنوان قانون داریم و با تعدد قوانین مواجهیم و باید اصلاح شود و این موضوع برعهده مجلس بوده زیرا تعدد قانون باعث فرار مالیاتی شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسن لطفی در رابطه با این که ما سالانه تعداد زیادی فرار مالیاتی داریم اما در بودجه ۱۴۰۰ شاهد افزایش مالیات و یا اخذ مالیات های جدید هستیم، گفت: یکی از مشکلات این است که ۸۸ درصد بودجه صرف هزینه های جاری کشور می شود که هیچ آمار دقیق از این هزینه ها وجود ندارد و فقط ۱۲ درصد، صرف هزینه های عمرانی می شود. مالیات یکی از ۷۶ منابع درآمدی کشور است، بسیاری از افراد ثروتمند فرار مالیاتی دارند و هیچ اطلاعات دقیق از وضعیت این افراد و دارایی های انها وجود ندارد و نمی توانیم، مالیات اخذ کنیم و نهایتا فرار مالیاتی ها را شاهدیم. 
او ادامه داد: باید اطلاعات جامع و کاملی از دارایی های افراد داشته باشیم تا بتوانیم آنها را به پرداخت مالیات مکلف کنیم، به دلیل نبود اطلاعات براساس مفروضات و براساس منابعی که در دست داریم مالیات اخذ می کنیم.
لطفی گفت: در حوزه مالیات ۸۰۰ عنوان قانون داریم و با تعدد قوانین مواجهیم و باید  اصلاح شود و این موضوع برعهده مجلس بوده زیرا تعدد قانون باعث فرار مالیاتی شده است. از کارهای اساسی مجلس این است که این موضوع را به طور جدی پیگیری کند، باید هیئت رییسه به این موضوع ورود کند و در یک برنامه میان مدت و یا بلندمدت برنامه اصلاح قانون امور مالیاتی را کلید بزند. باید قانون مالیات اصلاح شود و یک سامانه جامع از اطلاعات تک تک افراد جامعه داشته باشیم. / برنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن