Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ورزش نباید سیاسی باشد

ورزش نباید سیاسی باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد ‌از سیاسی‌کاری برخی کشورها در حوزه ورزش گفت: ورزش نباید سیاسی باشد، اما برخی کشورها در اوج سیاسی‌کاری اقدام به حق‌کشی می‌کنند.

به گزارش "همدان‌‌نیوز"، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در دیدار با آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشور، با اشاره به حضور تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی در استان همدان، اظهار داشت: توجه به رشته‌های مختلف ورزشی در استان همدان نشان دهنده برنامه‌ریزی صحیح در جهت توسعه ورزش در استان است که باید این روند ادامه داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به دیگر رشته‌های ورزشی، مطرح کرد: برای ورزش فوتبال هزینه‌های زیادی در عرصه تبلیغات و بودجه اعمال می‌شود، که اگر این میزان توجه به ورزش‌های دیگر نیز وجود داشت امروز موفقیت‌های جهانی بیشتری توسط جوانان کشور کسب می‌شد.
امام جمعه همدان افزود: البته باید از اقدامات و تلاش‌هایی که در زمینه ورزش فوتبال نیز صورت می‌گیرد هم تقدیر به عمل آورده شود، اما لازم است تا مسئولان به دیگر رشته‌های ورزشی در استان و در کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در استان در سایر رشته‌های‌ ورزشی وجود دارد که باید شناسایی و حمایت شوند، گفت: گاهی از اوقات در رسانه‌ها بعضی از ورزشکاران را مشاهده می‌کنیم که با چه محدودیت‌های مالی و امکانی در حال فعالیت هستند و لذا نیازمند ورود جدی مسئولان در این حوزه هستیم.
شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انجام ورزش دارای آثار اجتماعی بالایی در جامعه است، بیان کرد: انجام ورزش می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا کند و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر لزوم توجه به ورزش تأکید داشته‌اند، همه ما موظف به ترویج این کار در جامعه هستیم.
وی با تأکید بر اینکه فضای ورزش در دنیا نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده است، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که خصوصا در چند سال گذشته در ورزش به وجود آمده، آن است که موفقیت در ورزش تبدیل به ابزار اقتدار برای کشورها شده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به تعلیق فدراسیون جودو جمهوری اسلامی و هجمه‌های سنگین علیه این فدراسیون، اظهار داشت: این اتفاق در شرایطی رخ داده که خود این کشورها بارها تاکید دارند که ورزش نباید سیاسی باشد، اما خودشان در اوج سیاسی کاری اقدام به حق‌کشی می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حقوق بین‌الملل که جز مبانی خود این کشورها است، این حق طبیعی یک ملت است که می‌توانند حق انتخاب داشته باشند، اما بازهم می‌بینیم که به این حق قانونی نیز توجه نشده و فدراسیون جمهوری اسلامی ایران تعلیق شده است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن