Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سه میلیون دانش‌آموز هنوز عضو شاد نیستند

سه میلیون دانش‌آموز هنوز عضو شاد نیستند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید برای سه میلیون دانش آموزی که هنوز عضو برنامه شاد نیستند، برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی گفت: هیچ وقت آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد، قطعا کیفیت آموزش حضوری خیلی بیشتر از آموزش مجازی بر نحوه یادگیری دانش اموزان دارد.
فلاحی عنوان کرد: در ارتباط حضوری، دانشی که شکل می‌گیرد از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ چون همه ابعاد تعامل از جمله زبان بدن و احساسات مثبت و منفی در این فضا حضور دارند. آن چیزی که در کلاس درس اتفاق می‌افتاد انتقال دانش انباشه معلم به دانش آموزان نبود بلکه گفت‌وگویی بوده برای رسیدن به یک فهم، به یک تعامل که هر دو طرف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاثیر آموزش مجازی اظهار کرد: شرایط فعلی بسیار یک‌طرفه‌تر از کلاس حضوری است. در کلاس حضوری می‌توانستیم زبان بدن مخاطب را ببینیم، این در حالی است که آموزش دانش در کلاس‌های مجازی کندتر رخ می‌دهد. بعد از فروکش کردن بحران کرونا لازم است به کلاس‌های حضوری خود باز گردیم چرا در این نوع آموزش کیفیت متفاوتی عرضه می‌شود.
وی همچنین ادامه داد: آموزش مجازی فعلی می‌تواند هم تاثیر منفی و هم تاثیر مثبت بر آموزش حضوری پساکرونا داشته باشد، تاثیر مثبت آن از این جهت است که در فضای آموزش مجازی، تعامل مورد تظر را ندارد. استفاده از برنامه شاد به عنوان آموزش بد نیست، ولی اگر زمینه‌ای را برای وابستگی‌ها یا رفتن به شبکه‌های اجتماعی دیگر ایجاد کند، باید خانواده‌ها دقت لازم را داشته باشند.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی شبکه شاد تنها برنامه جایگزین آموزش حضوری است که حتی نسبت به قبل خانواده‌ها را درگیر آموزش کودکانشان کرده است؛ و در شرایط کنونی برای روند آموزش بسیار مفید است.
این نماینده بیان کرد: با اشاره به سرعت اینترنت، در همه جا یکسان نیست و این مشکل از زیر ساخت‌های هر منطقه است که آموزش و پرورش برای رفع این مشکل قول‌هایی برای رفع آن داده است که هرچه زودتر این مشکل حل شود.
فلاحی گفت: نحوه آموزش آنلاین معلمان در ساعت کاری مشخص، نظارت‌هایی از طرف آموزش و پرورش باید باشد که از طرف معلمان آموزش مجازی به موقعه صورت گیرد، آموزش مجازی خود کیفیت لازم را ندارد، اگر هم با نظم و دقیق ایجاد نشود، انگیزه فهم آموزش را کم می‌کند.
نماینده مردم همدان ادامه داد: برای سه میلیون دانش آموزی که هنوز عضو برنامه شاد نیستند، برای خانواده‌هایی کم درآمد اقداماتی صورت گرفته است، از قبیل خرید وسائل لازم آموزش مجازی، و همچنین برای کودکان استثنایی که قاعدتا نیاز لوازم کمک آموزشی که قیمت آن‌ها هم بسیار بالا است، ارگان‌هایی برای رفع این مشکل اقدام کرده اند، که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است و آموزش و پرورش برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی لازم را انجام دهد./ میزان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن