Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس زنگ خطر کنکور برای آموزش‌وپرورش

زنگ خطر کنکور برای آموزش‌وپرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره نبود دانش آموزان مدارس دولتی در برترین‌های کنکور، گفت: این مسئله زنگ خطری جدی برای نظام آموزشی کشور است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمدحسین  فلاحی با اشاره به جای خالی دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه برترین‌های کنکور سراسری، عنوان کرد: اعلام نتایج رتبه‌های برتر کنکور بار دیگر ثابت کرد توجه آموزش و پرورش و دولت به مدارس دولتی به هیچ عنوان رضایتبخش نیست.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار کنکور امسال زنگ خطری برای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: متأسفانه آمار برترین های کنکور، تأثیر تدریس کنکوری دروس و کتب درسی را بار دیگر نمایان کرد و به همین دلیل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کارشناسان دلسوز حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش همواره بر حذف کنکور اصرار می‌‎ورزند.
وی درباره اینکه فقط 5 درصد رتبه‌های برتر از مدارس دولتی هستند، گفت: متأسفانه گزارش‌هایی در خصوص تعارض منافع  مدیران و مسئولان شاغل در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که خود در هیأت امنای برخی مدارس غیرانتفاعی سمت دارند و صاحب مدرسه غیرانتفاعی هستند. همین مسئله به شایعه تعمد در ضعف مدارس دولتی دامن می‌زند.
فلاحی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تقویت و توجه به مدارس دولتی، افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به گونه‌ای شود که دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی آنها در کنکور کمتر است و خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند ولی با این وجود همچنان بی توجهی به مدارس دولتی ادامه دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: موضوع کاهش اختلاف سطح مدارس دولتی و مدارس غیردولتی یکی از مسائلی است که در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده و قطعا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع توجه ویژه خواهد داشت./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن