Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مدارس غیرانتفاعی نمونه بارز بی‌عدالتی آموزشی

مدارس غیرانتفاعی نمونه بارز بی‌عدالتی آموزشی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس غیرانتفاعی نمونه بارز بی عدالتی آموزشی است، گفت:مجلس به دنبال برچیده شدن بساط کنکور است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: در چند سال گذشته عدالت آموزشی به خوبی رعایت نشده و در این حوزه شاهد تعارض منافع هستیم.
وی با تاکید بر اینکه نمونه بارز عدم رعایت عدالت آموزشی وجود مدارس غیر انتفاعی است، افزود: یک نمونه دیگری که در حوزه آموزش تعارض منافع ایجاد کرده است بحث کنکور است،خانواده هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند فرزندان خود را به کلاسهای کنکور می فرستند و درصد قبولی دانش آموزان را بالا می‌برند، اما دانش آموزانی هستند در مناطق محروم که از اینگونه امکانات بی بهره هستند.
نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه در کمیسیون آموزش به دنبال برچیده شدن بساط کنکور در سال های آینده هستیم، اضافه کرد: کمیته های کمیسیون ماموریت یافتند تا گزارشی درباره مواردی که در آنها عدالت آموزشی رعایت نمی شوند و تعارض منافع ایجاد کردند به کمیسیون ارائه کنند تا درباره آنها تصمیم گیری شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرحی نیز از سوی نمایندگان برای ممنوعیت گرفتن دانشجو از سوی دانشگاه های غیر دولتی تدوین شده و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز کرسی های دانشگاه های دولتی،دانشگاه آزاد و پیام نور خالی است لزومی ندارد تا دانشگاه غیرانتفاعی تجاری راه بیندازیم./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن