Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هنرمندان حاضر هستند از اسکار انصراف دهند؟

هنرمندان حاضر هستند از اسکار انصراف دهند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آیا هنرمندانی که ادعای حمایت از مردم را دارند و به این خاطر از جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کردند، حاضر هستند از اسکار هم به خاطر مردمشان انصراف دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره کناره‌گیری بازیگران از جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: سلبریتی‌ها و هنرمندانی که از جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کردند، در واقع به نوعی سوءاستفاده از فضای باز و آزاد سیاسی است

وی با بیان اینکه ما وقتی میدان هنر و میدان ورزش را به فردی اختصاص می‌دهیم باید ظرفیت آن فرد در نظر گرفته شود، گفت: تعداد هنرپیشه‌هایی که در جشنواره فیلم فجر شرکت کردند بسیار زیاد است و تعداد هنرمندانی که از شرکت در این جشنواره کناره‌گیری کردند بسیار ناچیز است که اصلاً هیچ تناسبی با سایر هنرپیشه‌های حاضر در این جشنوراه ندارند؛ لذا انصراف برخی هنرمندان اصلاً به چشم نمی‌آید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قدردان هنرپیشه‌های انقلابی باشیم، خاطرنشان کرد: این هنرپیشه‌ها با نگاه انقلابی و مردمی در تمام برنامه‌های هنری ایران اسلامی حضور دارند، خلق آثار می‌کنند، آثارشان مبتنی بر عقاید اسلامی است و حدود ثغور انقلاب اسلامی را رعایت می‌کنند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه اگر امروز برخی از هنرپیشه‌های غیرانقلابی از جشنواره فیلم فجر انصراف دادند، این به معنای ریزش‌های هنرپیشگان غیرانقلابی ما محسوب می‌شود که می‌تواند برای انقلاب مفید باشد، گفت: ای‌کاش سازمان سینمایی تکلیف هنرمندانی که توسط مردم برای خود کسی شدند و رشد فرهنگی و هنری پیدا کردند از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دهند و به مردم و کشور پشت ‌کنند، روشن و یکسره می‌کرد.

وی با بیان اینکه از وزیر ارشاد انتظار می‌رود تا به رفتار بازیگران نظارت بیشتری داشته باشد، تأکید کرد: مواضع اخیر بازیگران هیچ ضربه‌ای به انقلاب و جشنواره فیلم فجر نخواهد زد، اما قطعاً تکلیف بازیگران غیرانقلابی را مشخص خواهد کرد و باید مشخص شود؛ چون ما هنرپیشه‌ای را می‌خواهیم که با پوست و گوشت و استخوانش برای مردم خلق اثر کند، نه اینکه بر سر مردم منت بگذارد و اگر می‌خواهد منتی بگذارد، پس بهتر است که نباشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاقاً ما هم به نمایندگی از مردم از اینکه این هنرپیشه‌ها در جشنواره فیلم فجر حضور ندارند، خوشحال هستیم.

آزادی‌خواه بیان کرد: هنرمندانی که گیشه‌ها سینما را در اختیار گرفتند و از کنار لطف و توجه مردم و انقلاب به آنها به پول، ثروت و شهرت دست یافتند، امروز به مخالفان مردم تبدیل شدند و با جشنواره مردمی فیلم فجر که خوراک یکساله سینمای کشور را تأمین می‌کند، قهر کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندانی که به بهانه حمایت از مردم از جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کردند، چرا در ماجرای تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام موضعی انجام نداند؟ گفت: مردم ما کاملاً هوشیارند و نمی‌گذارند که چنین هنرمندانی سقوط هواپیما را ابزاری برای تحقق اهداف ضدملی و ضدمردمی خود قرار دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر این هنرپیشگان راست می‌گویند به جای کناره‌گیری از جشنواره فیلم فجر از اسکار انصراف می‌دادند، نه اینکه وقتی برای اسکار دعوت می‌شوند از خود بیخود ‌شوند و با شور و اشتیاق فراوان در آن شرکت کنند./ شما نیوز

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن