Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تشییع باشکوه شهدای هواپیمای اوکراینی در همدان

تشییع باشکوه شهدای هواپیمای اوکراینی در همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان به همراه مسئولان استان با حضور در منزل خانواده شهدای سانحه اخیر هواپیمای اوکراین، ضمن همدردی با خانواده این شهدا، ابراز تاسف و نارحتی از این اتفاق کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه این مصیب بزرگ، کام همه مردم ما را تلخ کرد، گفت: امروز تنها خانواده این شهدا عزادار نیستند، بلکه همه ملت ایران عزادار از دست دادن این افراد هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن بر مسئله صبر تاکید دارند، یادآور شد: حقیقتا این اتفاق مصیبت بسیار سختی است به همین علت بنده و مسئولان استان همدان برای ابراز همدردی به منازل این عزیزان آمده ایم.

شعبانی موثقی افزود: باید به یاد داشته باشیم که اینها امتحانات الهی است و انشاالله صبر بازماندگان، غفران الهی را برای این شهدا به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق یک خطای انسانی بود و مسئولان هم رسما عذر خواهی کرده اند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین مقام کشور خواستار رفتار صادقانه مسئولان و برخورد با مسببان این اتفاق بودند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خواسته همه ما این بود که این اتفاق سریعتر اعلام شود، یادآور شد: برخی از مسائل امنیتی نیازمند رسیدگی و تحقیقات حساس دارد، ضمن اینکه گرفتن تصمیم در آن شرایط سخت در ۱۰ ثانیه نیز کار بسیار سختی بود اما با تمام این مسائل خواسته همه ما این است که قصور از طرف هر کسی بوده اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق فاجعه بزرگی بود که همه مردم را داغدار کرد، گفت: سپاهی که ۴۰ سال شبانه روز برای جان مردم زحمت کشیده است با اشتباه یک فرد نباید برخی از مسائل پیش بیاید بنابراین همان طور که دیدید سردار حاجی زاده برای خود آرزوی مرگ کرد و این یک واقعیت بود که با تمام وجود آن را بیان کرد.

وی با تشکر از خانواده های شهدای این حادثه هوایی، اظهار کرد: صبر و نجابت این خانواده ها قابل قدردانی است و قطعا مراسم با شکوهی برای تشییع و خاکسپاری این شهیدان در همدان خواهیم داشت.

محمدرضا عدالتخواه، مدیرکل دادگستری همدان نیز که به نیابت از رئیس قوه قضائیه در این دیدارها حاضر شده بود، ضمن تسلیت به خانواده شهدا حادثه هوایی، یادآور شد: همان طور که در روایات و سیره بزرگان بیان شده است، صبر بر این مصائب بسیار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه انسان ها در معرض آزمایش قرار دارند، تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند محاسبه عمر خودش را داشته باشد اما آنچه در این لحظات مهم است این است که همه ما داغدار این شهدا و این جوانان هستیم.

وی تصریح کرد: این اقدام و خطای انسانی نه تنها خانواده های این عزیزان را بلکه همه ملت و مردم ما را داغدار کرد.

وی با تقدیر از خانواده های این شهدا، گفت: بحمدالله مواضعی که خانواده های این شهدا در این چند روز داشته اند فرصتی را به افرادی که همیشه به دنبال سو استفاده هستند نداده و این وظیفه ما است که از شما تشکر کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن