Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تعداد داوطلبان در همدان به ۴۳۸ نفر رسید

تعداد داوطلبان در همدان به ۴۳۸ نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۴۳۸ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام‌نویسی کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، ابوالقاسم الماسی بیان کرد: پیشتر شمار داوطلبان ۴۲۰ تن اعلام شده بود که با رفع نقص مدارک از سوی داوطلبان ۱۸ نفر نیز به این آمار افزوده شد.

وی اظهار داشت: بعد از پایان زمان نام نویسی داوطلبان نمایندگی در ۱۶ آذر، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی آغاز شده و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر صورت می گیرد.
الماسی اضافه کرد: جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی به صورت مشترک با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت صورت می گیرد اما اعضای هیات نظارت در فرایند بررسی صلاحیت اظهار نظری نمی کنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: ملاک هیات اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس، مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مراجع چهارگانه است.
الماسی با بیان اینکه دولت مجری قانون است اظهار داشت: یکی از شعارها و سیاست های اصلی دولت، وزارت کشور و استانداری عمل به مر قانون است بنابراین برگزاری انتخابات سالم، صیانت از حقوق داوطلبان و رای دهندگان و زمینه سازی برای حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای در دستور کار است.
الماسی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی خارج از قانون تصمیم گیری شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن