Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مجلس بر اساس سیاست‌های انتخاباتی عمل کند

مجلس بر اساس سیاست‌های انتخاباتی عمل کند

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید در زمینه تصویب قوانین انتخاباتی، منطبق بر سیاست‌های کلی انتخابات اقدام کند.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در خصوص اهمیت سیاست‌های کلی انتخابات و لزوم تطبیق قوانین انتخاباتی با این سیاست‌ها، اظهار داشت: پیش از آنکه سیاست‌های کلی انتخابات که در سال 95 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود، در مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات فراوانی در این زمینه برگزار شد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آن مقطع من به عنوان رئیس وقت کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کردم و شاهد تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، بودم.

وی با بیان اینکه حدود یکسال در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون سیاست‌های کلی انتخابات بحث کردیم، افزود: یک قسمت رویکردهای انتخاباتی نظام، سیاست‌های کلی انتخابات است که ابلاغ شده است.

خجسته ادامه داد: بخش دیگر رویکرد نظام نسبت به انتخابات این است که باید مجلس شورای اسلامی در زمینه تصویب قوانین انتخاباتی، منطبق بر سیاست‌های کلی انتخابات اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مدت زمان باقی مانده از عمر مجلس دهم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که قانون جدیدی در زمینه انتخابات وضع شود و انتخابات مجلس دهم با قوانین قبلی انجام می‌شود.

وی افزود: ضرورت‌هایی که لازم بوده در قوانین مورد توجه قرار داده‌ایم اما سیاست‌های کلی انتخابات را باید در اولویت قرار دهیم و این موضوع در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری ضروری‌تر است و باید قانون انتخابات ریاست جمهوری منطبق بر سیاست‌های کلی باشد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن