Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هیچ کشوری در دنیا شفافیت مالی ندارد

هیچ کشوری در دنیا شفافیت مالی ندارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: هیچ کشوری در دنیا شفافیت مالی ندارد و FATF سازوکار تشریفاتی و دروغین است تا کشورهای غیرهمسو با خود را محدود کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار در رابطه با تمدید چندباره مهلت FATF به ایران اظهار داشت: FATF قبل از اینکه برای ایران مهلت بگذارد و تهدید کند، باید مقابل زیاده خواهی و تحریم‌های ضدایرانی آمریکا بایستد، اگر ایران لوایح مرتبط با FATF را بپذیرد این نهاد چه توانی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دارد؟ این درحالیست که هرگز آمریکا دست از شیطنت برنمی‌دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پذیرش لوایح مرتبط با FATF هیچ سود و منفعتی برای جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت کما اینکه تاکنون نداشته است.

وی افزود: کشورهای عضو این ساز و کار جرات مقابله با اقدامات ضد بشری و ضد منشور سازمان ملل متحد آمریکا را ندارند، وقتی چنین جرأتی ندارند اینکه بخواهند فقط به ایران فشار بیاروند نشانه ضعف کشورهای عضو FATF است. پذیرش FATF تا زمانی که آن‌ها در مقابل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا نایستاده‌اند، اشتباه محض است.

پورمختار در خصوص اینکه عضویت ایران در FATF مانع از دور زدن تحریم‌ها می‌شود یا خیر؟ ادامه داد: ایران در زمینه دور زدن تحریم‌ها کار خود را انجام می‌دهد و از همه امکانات استفاده می‌کنیم اما اینکه همه تراکنش‌ها را جمع کنیم و در اختیار FATF قرار دهیم طبیعتا راه‌ها را به دست خود می بندیم.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که مگری کشوری در جهان وجود دارد که شفافیت مالی داشته باشد، گفت: کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان نیز که مدعی شفافیت هستند، شفافیت مالی ندارند.

پورمختار اظهار داشت: ساز و کار FATF نه تنها یک ساز و کار تشریفاتی است بلکه ساز و کاری دروغین است، کشورهای تشکیل دهنده آن چنین ساز و کاری را برای ایجاد محدودیت و تحریم کردن کشورهای غیرهسمو با آنهاست تا نتوانند به صورت معمول به امور تجاری خود بپردازند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن