Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ایران نشان داد می‌توان دست مداخله‌گران خارجی را قطع کرد

ایران نشان داد می‌توان دست مداخله‌گران خارجی را قطع کرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس باید بدانند وابستگی صرف آنها به غرب برایشان امنیت ایجاد نمی کند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی خواه با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران درباره طرح صلح هرمز با هدف تامین امنیت منطقه توسط کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه پایداری حکومتشان را در حفظ ارتباط با ایالات متحده و دیگری کشورهای غربی مانند انگلیسی ها می دانند.

ایران به دنیا نشان داد می توان بر اساس مولفه های بومی امنیت سرزمینی ایجاد کرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورمان به دنیا نشان داد می توان بر اساس مولفه های بومی امنیت سرزمینی ایجاد کرد و دست مداخله گران خارجی را قطع کرد.

وی با اشاره به اینکه هر وقت پای نظامیان خارجی به منطقه باز شد، شاهد درگیری و افزایش تنش بوده ایم، ادامه داد: این امر در حالیست که اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به همگرایی برسند، می توانند بر اساس توانمندی های خود در ایجاد امنیت پایدار نقش ایفا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هر گاه کشورمان دست دوستی به سمت همسایگانش دراز کرده نشان داده خلف وعده نکرده است، تصریح کرد: به عنوان مثال باید یادآور شد ایران اسلامی بر اساس دعوت رسمی کشورهایی مانند سوریه و عراق به مبارزه علیه تروریست های تکفیری پرداخت و موجب شد ناامنی که تروریست ها در منطقه ایجاد کرده بودند از بین برود.

شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس باید از استقلال خود دفاع کنند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین هم اکنون زمان آن فرارسیده که شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس از همراهی با کشورهایی مانند آمریکا دست بردارند و نشان دهند که دارای استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی هستند.

چندی پیش رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن از درون باشد، گفت که امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درون زاست و نیروهای خارجی برای ملت ما و منطقه ما مشکل و ناامنی می‌آفرینند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن