Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کار دستگاه قضایی بگیر و ببند نیست

کار دستگاه قضایی بگیر و ببند نیست

دادستان کل کشور  با اشاره به وجود ۱۱هزار قاضی در دستگاه قضایی کشور گفت: ما کار مبارزه با فساد را از خودمان شروع کردیم و کار ما بگیر و ببند نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در نخستین کنگره ملی شهید آیت قدوسی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا تسلیم شدن در برابر شیطان بزرگ است و به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به دشمنی که همه رفتارش خیانت در حق ملت ایران بوده اطمینان کرد.

وی ادامه داد: مکتب امام حسین علیه السلام در مبارزه بی بدیل با ظلم و فساد در طول تاریخ سرمشق و الگوی آزادی خواهان بوده است.

او شهید قدوسی  را  یکی از تربیت یافتگان مکتب امام حسین علیه السلام دانست و گفت این شهید بزرگوار به همراه فرزندش در راه انقلاب برای ادامه نهضت عاشورا جان ارزشمند خویش را فدا کرد.

دادستان کل کشور افزود: شهید قدوسی با ورود به حوزه علمیه و بهره بردن علمی از محضر اساتید بزرگ آن دوران و افتخار دامادی بزرگترین مفسر قرآن یعنی آیت الله طباطبایی از وی شخصیتی بزرگ ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین  منتظری با گرامیداشت یاد و خاطر بیش از۸۵۰ شهید انلاب در شهرستان نهاوند گفت : این شهیدان  به پیروی از نهضت عاشورا  در دفاع از اسلام و انقلاب  فداکاری کردند .

او با اشاره به انتصاب شهید صدوقی به ریاست دستگاه قضا در اوایل انقلاب گفت :این شهید بزرگوار  قبل انقلاب با ساخت و مدیریت مدرسه حقانی و تربیت نسلی انقلابی و مذهبی اقدام ارزشمندی انجام داد و بعد از انقلاب نیز با مدیریت قدرتمند در قوه قضائیه  مبارزه جدیدی را  عیله دشمنان داخلی و خارجی شروع کرد و دستگاه قضا سرو سامان داد.

دادستان کل کشور  با اشاره به نفوذ جریان نفاق در دادستانی کل کشور در زمان شهید قدوسی افزود: متاسفانه در ۱۴ شهریور دشمن نفوذی در دستگاه قضا و دادستانی  شهید آیت الله قدوسی و سرتیپ دستجردی را ترور کردند و این نیروی انقلابی و ارزشمند و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ، پاسداری و صیانت از خون شهدا درهمه عرصه ها و امنیت مردم برعهده دستگاه قضا و نیروهای امنیتی کشور است گفت مسئولان در سه قوه باید با تلاش از کشوری که ثمره خون بیش از ۸۰۰هزار شهید و جانباز است پاسداری کنند .

او اظهار داشت: بحث امروز ما در دستگاه قضایی خط  و مسیری است که شهید آیت الله بهشتی و شهید قدوسی برای ما ترسیم کردند و باید پاسدار خون این شهدا باشیم .

منتظری با اشاره به ضعیف شدن جریان نفاق و نفوذ خاطر نشان کرد: امروز در کشور ما جریان نفاق و نفوذ ضعیف شده ولی از بین نرفته و به شکل جدیدی خود را در همه عرصه ها نشان می دهد.

او بسیاری از مفاسد کشف شده در سه جریان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور را با هدف  ناراضی کردن مردم از طرف دشمنان خارجی و با کمک جریان داخلی دانست و افزود :  دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضا بر روی آنها اشراف دارند و با این جریان ها برخورد می کنند .

دادستان کل کشور در ادامه به شرایط تحریم ها هم اشاره کرد و  افزود: مذاکره با آمریکا تسلیم شدن محض در برابر این شیطان بزرگ است و همچنان که رهبر معظم انقلاب  بارها فرموده اند نباید به دشمنی که همه رفتارش خیانت در حق ملت ایران بوده اطمینان کرد.

منتظری افزود: مذاکره با آمریکا تسلیم شدن محض در برابر این شیطان بزرگ است و همچنان که رهبرمعظم انقلاب بارها فرموده اند نباید به دشمنی که همه رفتارش خیانت در حق ملت ایران بوده نباید اطمینان کرد.

او اظهار داشت: ضعف اطلاع رسانی ما باعث شده که دشمن از این خلل سواستفاده کند و اگر موردی از فساد هم باشد آن را خیلی بزرگ جلوه دهند و باعث نا امید کردن مردم و بی اثر کردن تلاش مدیران پاک دست شود.

دادستان کل کشور  با اشاره به وجود ۱۱هزار قاضی در دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: ما کار مبارزه با فساد را از خودمان شروع کردیم و کار ما بگیر و ببند نیست  اما سایر قوا نیز باید مدیران و نیروهای تحت امر خود را نظارت کنند که کار به دستگاه قضا نکشد زیرا وظیفه ما برخورد با مفاسد است و گاهی  مشاهده می شود در مراحل تحقیق و تکمیل پرونده  مسئول بالادست از مجرم یا فرد فاسد تعریف و تمجید می کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن