Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مرز بین نقد و تخریب مشخص نیست/ حق گفتن شجاعت می‌خواهد

مرز بین نقد و تخریب مشخص نیست/ حق گفتن شجاعت می‌خواهد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: رسانه‌ها به نام انتقاد می‌نویسند و دستگاه‌ها تخریب می‌پندارند و مرز بین نقد و تخریب مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، آیت‌الله سید حبیب‌الله شعبانی در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار،  در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه نقل اخبار در رسانه‌ها نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد، اظهار داشت: در نقل‌قول‌ها باید امانت‌داری رعایت شود.

وی ادامه داد: تشخیص حق و شجاعت در گفتن حق بسیار مورد اهمیت است هرچند دفاع از حق هزینه دارد و باید گاهی این هزینه را پرداخت.

شعبانی با بیان اینکه باید از مدیران دعوت شود که پاسخگوی مطالبه‌گری خبرنگاران باشند، یادآور شد: رسانه‌ها به نام انتقاد می‌نویسند و دستگاه‌ها تخریب می‌پندارند و مرز بین نقد و تخریب مشخص نیست.

وی ادامه داد:بهتر است خبرنگاران در ابتدا انتقادات خود را به طور خصوصی با مدیران درمیان بگذارند و اگر پاسخی داده نشد نقد رسانه‌ای داشته باشند.

شعبانی با اشاره به اینکه نقدپذیر بودن به رشد مدیران کمک می‌کند، گفت: ما باید از اینکه رسانه‌ها انتقادات می‌کنند، خوشحال باشیم چون به رشد ما کمک خواهد کرد.

امام جمعه همدان به جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان مشکلات اقتصادی شناسایی می‌شود؛ هرچند بنای کار اقتصادی در این نهاد وجود ندارد  و شناسایی موانع تولید و بازدارنده مورد توجه است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها طرح‌ها و ایده‌های خود را در خصوص موارد مختلف منعکس کنند تا بتوان در شورای راهبردی مسائل را مطرح و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نباید این موضوع القا شود که برخی رسانه‌ها انقلابی و برخی دیگر ضدانقلاب هستند چراکه تمام رسانه‌ها انقلابی عمل می‌کنند.

ارشاد همدان را نقد کنید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: رویکرد این اداره کل برنامه‌محوری بر اساس کارشناسی در فرهنگ و هنر است.

احمدرضا احسانی افزود: اخلاق محوری در ارتباطات در دستور کار قرار دارد و جذب مشارکت نیز مورد توجه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها چشم و گوش بینای جامعه و همراه مدیران هستند، اظهار داشت: ایجاد شرایط برابر و عادلانه و منصفانه برای تمام راسنه ها بدون هیچ گرایش سیاسی از اولویت های ما به شمار می‌رود.

احسانی با بیان اینکه رسم امانت داری باید در انعکاس اخبار رعایت شود خاطرنشان کرد: نقد کارشناسانه باید از سوی اهالی مطبوعات مورد توجه قرار بگیرد و پیشنهاد می‌کنم ابتدا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کنند چراکه این دستگاه برای رشد به نقدها نیاز دارد.

وی همچنین تصریح کرد: ما موظف به حمایت هستیم و در حد امکانات و شرایط حمایت‌های لازم را از خبرنگاران خواهیم داشت.

روحیه مطالبه‌گری خبرنگاران خاموش نشود

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه همدان از معدود استان هایی است که برنامه‌ها را در قالب هفته خبرنگار برگزار می‌کند، اظهار داشت: تور یکروزه، همایش پیاده‌روی خبرنگاران، مراسم روز خبرنگار، مسابقات ورزشی و  مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌های این هفته است.

مهرداد حمزه افزود: درخواست ما از نماینده ولی فقیه در استان این است که کلاس اخلاق را برای خبرنگاران نیز همچون مدیران برگزار کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و امید می‌رود این روحیه هیچ‌گاه خاموش نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن