Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دستگاه قضا نیاز مبرم به جذب نیرو دارد

دستگاه قضا نیاز مبرم به جذب نیرو دارد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اگر محدودیتی در تامین بودجه برای جذب پذیرفته شدگان وجود دارد مجلس باید منابع لازم را برای جذب این نیروها در بودجه سنواتی لحاظ کند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار با بیان اینکه مشکل بلاتکلیفی قبول‌شدگان به قوه قضائیه باز نمی‌گردد، گفت: سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی باید بودجه لازم را برای استخدام قبول شدگان تامین کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما پیگیری‌های زیادی را برای تعیین تکلیف وضعیت پذیرفته‌شدگان داشته ایم، افزود: در نشستی که با رئیس دستگاه قضا داشتیم این موضوع را پیگیری کردیم و حجت الاسلام رئیسی قول مساعد برای تعیین تکلیف آنها را دادند.

وی با بیان اینکه مجلس باید به طور مداوم پیگیری لازم را برای تخصیص بودجه لازم برای تعیین تکلیف این افراد داشته باشد، گفت: مجلس باید پیگیری لازم را از سازمان برنامه و بودجه داشته باشد زیرا برگزاری آزمون بر اساس قانون بوده و برای استخدام پذیرفته شدگان نیز ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس هم، یادآور شد: اگر محدودیتی در تامین بودجه جذب پذیرفته شدگان وجود داشته باشد مجلس باید به سمت قانونگذاری و تخصیص بودجه برای جذب این افراد پیش رود تا اشتغال این افراد سریع تر تحقق یابد و از بلاتکلیفی خارج شوند.

دستگاه قضا نیاز مبرم به جذب این نیروها دارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: دستگاه قضا نیاز مبرم به جذب این نیروها دارد و باید تمامی آنها جذب شوند تا منجر به تضییع حقوق پذیرفته شدگان نشود و از سویی قوه قضائیه بتواند کمبودهای خود را در حوزه نیروی انسانی از طریق جذب این افراد رفع کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم، ادامه داد: البته دولت و سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار حقوق و مزایا را در دستور کار قرار دهند و با قوه قضائیه برای تخصیص پست‌های سازمانی همکاری لازم را داشته باشند.

پورمختار افزود: قوه قضائیه همیشه با کمبود بودجه، فضای اداری و نیروی انسانی مواجه است و می طلبد این محدودیت ها یکبار برای همیشه در این قوه رفع شود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن