Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کالاهای خریداری شده با ارز دولتی به مردم نمی رسد

کالاهای خریداری شده با ارز دولتی به مردم نمی رسد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، گفت: ۲۲ میلیارد ارز به واردکنندگان اختصاص یافته که باید اسامی دریافت کنندگان منتشر و مشخص شود که اصل این کالاها و ارزها کجا رفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته با انتقاد از عدم ارائه ارز برخی صادرکنندگان به سامانه نیما، گفت:پرداخت ارز دولتی تصمیم اشتباهی بود و راهی برای سوءاستفاده از بیت المال با باندبازی و رانت خواری باز شد که در نهایت این ارز دولتی به دست مردم نرسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و افرادی که با این ارز ثبت سفارش انجام دادند را به مجلس ارائه نکرد، افزود: متاسفانه عده ای ارز 4200 تومانی دریافت کردند، اما کالای مورد نیاز جامعه را که در شرایط کنونی برای کشور ضروری و حیاتی بوده وارد نکردند.

کالاهای خریداری شده با ارز دولتی به مردم نمی رسد

وی با بیان اینکه ارز دولتی که برای واردات کالاهای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار گرفت در بازار آزاد فروخته شد، ادامه داد: کالاهای خریداری شده با ارز دولتی به مردم نمی رسد همانند گوشت که وارد کشور شده اما آیا این کالاها به دست مردم می رسد؟ خیر.

دولت چرا از راهکارهای صحیح برای توزیع کالاهای اساسی استفاده نمی کند، آیا اطلاعات مردم را ندارند؟، چرا کالاها به دست مردم نمی رسد، آیا مسئول بازرگانی کشور نمی تواند این کالاها را به دست مردم برساند؟

خجسته با تاکید بر اینکه تنها بخشی از کالاهای وارداتی در بازار به نمایش گذاشته می شود ومشخص نیست مابقی کالاها به کجا می رود، تاکید کرد: چرا کالاهای وارد شده با ارز دولتی مستقیم به دست مردم نمی رسد، آیا توانایی ایجاد یک سامانه توزیع در کشور وجود ندارد که بخش اندکی از گوشت و مرغ بین مردم عرضه می شود و مابقی مشخص نیست به کدام سمت هدایت می شود؟

اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی ارائه شود

وی با بیان اینکه به بحث توزیع کالاهای اساسی با ارز دولتی خوشبین نیستم، افزود: از وزارت امور امور اقتصادی و دارایی درخواست شده تا اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی ارائه و مشخص شود چه کسانی پشت پرده دریافت ارز دولتی هستند و آیا اصلا کالای اساسی وارد کشور شده و به دست مردم رسیده است، یا خیر.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت چرا از راهکارهای صحیح برای توزیع کالاهای اساسی استفاده نمی کند، آیا اطلاعات مردم را ندارند؟ چرا کالاها به دست مردم نمی رسد، آیا مسئول بازرگانی کشور نمی تواند این کالاها را به دست مردم برساند؟

رییس فراکسیون مباره با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 22 میلیارد ارز به واردکنندگان اختصاص یافته که باید اسامی دریافت کنندگان منتشر و مشخص شود که اصل این کالاها و ارزها کجا رفته است، تصریح کرد: 14 میلیارد دلار ارز در سال 98 برای کالاهای اساسی تخصیص یافته که باید مشخص شود این رقم چه می شود، قطعا به دست مردم نمی رسد و مجلس باید نظارت های خود را افزایش دهد تا این ارز با کالاهای ارزان قیمت بین مردم توزیع شود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن