Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مضوبات مجلس را تغییر دهد/برخی مسئولان، مجلس را تضعیف می‌کنند

دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مضوبات مجلس را تغییر دهد/برخی مسئولان، مجلس را تضعیف می‌کنند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه قوه مقننه برای افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان کشوری و لشکری لازم الاجرا است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مراجعات گسترده بازنشستگان لشکری وکشوری در اعتراض به مصوبه مدنظر دولت در افزایش حقوق ها در سال ۱۳۹۸ گفت: مصوبه مجلس در افزایش حقوق ها قانون صریح مجلس است و باید اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلی بیان داشت: این مصوبه تامین اعتبار شده است و هیچ دلیلی برای عدم اجرای این قانون وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: افزایش ثابت ۴۰۰ هزار تومان باید به صورت ضریب سنواتی در احکام اضافه بر ضریب ده درصد برای همه مشمولین این قانون اعمال شود.این موارد در کنار اعمال ضریب افزایشی است که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است که با اجرای کامل این دو مصوبه با هم ضریب افزایش حقوق بازنشستگان  با حقوق حداقلی مناسب می شود.

حاجی بابایی گفت: با این حساب برای پایین ترین حقوق ها ضریب ۴۳ درصد و به تناسب افزایش حقوق ها برای کارکنان شاغل تا بیش از ۲۰ درصد لازم اجراست.

بعضی از مقامات دولت، مجلس را آشکارا تضعیف می کنند

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای حقوق های بالا نیز کاهش مالیات در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان نمی تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد، متاسفانه دیده می شود گاهی اوقات از سوی بعضی از مقامات دولت، مجلس آشکارا تضعیف می شود.

وی بیان داشت: ما نمایندگان در مجلس به پای اجرای قانون ایستاده ایم و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت در حقوق کارکنان وبازنشستگان کشوری ولشکری استفاده می کنیم. باید از هیات رئیسه مجلس هم پرسید که چرا از حریم مجلس در برابر این مقاومت ها در اجرای قانون که منجر به تضعیف جایگاه مجلس می شود حمایت نمی کنند.

حاجی بابایی تاکید کرد: مجلس قانون را مصوب کرده است و باید هیات رئیسه و نمایندگات مجلس از مصوباتی که با ادله و اسناد و رای اکثریت نمایندگان مصوب شده است، در مرحله اجرا حمایت کند، چرا که قوانین مصوب مجلس برای اجرا در راستای احقاق حقوق و مطالبه به حق مردم به تصویب می رسد‌.

جایگاه مجلس با قوانینی که تصویب  کند و در مجلس خاک بخورد و در اجرا نتایج آن در زندگی مردم نمود پیدا نکند، تضعیف می شود.

این نماینده مجلس گفت: مجلس عصاره ملت است  و باید انعکاس دهنده مطالبات به حق مردم باشد، در این راستا مردم منتظر دفاع رئیس از جایگاه مجلس هستند، بی شک جایگاه مجلس با قوانینی که تصویب  کند و در مجلس خاک بخورد و در اجرا نتایج آن در زندگی مردم نمود پیدا نکند، تضعیف می شود.

مجلس باید با نظارت دقیق براجرای مصوبات  خود داشته باشد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس باید با نظارت دقیق بر اجرای مصوبات  خود و درخواست توضیح از دولت در زمان کوتاهی در اجرایی کردن قوانین، نشان دهد که جایگاه مجلس نظریه پردازی محض و تصویب قوانین برای ثبت در کتاب قانون نیست، بلکه مجلس تا اجرای دقیق ومنبطق بر قوانین ومصوبات وظیفه نظارت و پیگیری دارد .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: جایگاه حقیقی مجلس  پاسخگویی به مردم در کلیه مراحل تصویب واجرای درست قوانین مصوب مجلس است وشان مجلس باید با اجرای دقیق مصوبات حفظ شود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن