Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ستاد اربعین ابهامات پیاده روی اربعین را حل کند

ستاد اربعین ابهامات پیاده روی اربعین را حل کند

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: باید مسئولان امر در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم پیاده روی اربعین تمهیدات لازم را بیاندیشند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به نزدیکی ایام ماه صفر و برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: در این خصوص مسئولان امر از جمله وزارت کشور، وزارت امر خارجه وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سازمان حج و زیارت باید تمام سازوکار ها وتمهیدات لازم را جهت برگزرای هرچه باشکوه تر مراسم اربعین بیاندیشند.

مبادی ورودی و خروجی  و مرزها برای زائران مشخص شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص برگزاری این مراسم چندین ابهام وجود دارد که در وهله اول مرزها و مبادی ورودی و خروجی باید مشخص شود؛ زیرا در سال های گذشته مشکلات زیادی برای زوار ایجاد شد که در سال گذشته با تمهیداتی که اندیشیده شد، بسیاری از مشکلات حل شد ولی باید شرایط لازم برای سفر به عراق از طریق مرزهای زمینی برای هم وطنان و زوار به نحوه مطلوب فراهم شود.

تخصیص ارز و صدور ویزا دو ابهام مهم در مقابل زائران مراسم اربعین

وی ادامه داد: در وهله دوم ابهام در بحث تخصیص ارز و صدور ویزا وجود دارد گرچه در خصوص عوارض خروج از کشور معافیت برای زائرین پیاده اربعین ایجاد شد که بنظر اقدام مثبتی بود، ولی در خصوص ویزا با ابهام مواجه هستیم زیرا اگر با نرخ آزاد باشد مقدار آن بسیار بالا می رود و حتی اگر به نرخی نزدیک به 9 هزار تومن باشد، این رقم هم برای زوار بسیار هنگفت خواهد زیرا بسیاری از زوار این مراسم از قشر ضعیف هستند و توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.

لزوم حمایت از خانوده ای کم بضاعت برای سفر به عتبات عالیات

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: در نهایت باید برای سفر آسان و بی دغدغه به عتبات عالیات علی الخصوص این مراسم که جایگاه جهانی دارد، باید کمک هایی صورت بگیرد و خانواده هایی که از بضاعت کمتری برخوردار هستند، حمایت از آنها صورت بگیرد.

موضوع لغو روادید مراسم اربعین پیگیری و حل شود

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس خاطز نشان کرد: ستاد اربعین وظیفه دارد از هر امکانی جهت تسهیل سفربرای هم وطنان و زائران عتبات عالیات استفاده کند و حتی موضوع لغو روادید هم می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد؛ امیدواریم که بتواتیم با دیپلماسی این موضوع را حل کرده و برای سال های آِینده موضوع لغو روادید بین دو کشور نهایی شود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن