Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مردم نرخ 9 درصدی تورم را با وجود رشد نجومی قیمت‌ها نمی‌پذیرند

مردم نرخ 9 درصدی تورم را با وجود رشد نجومی قیمت‌ها نمی‌پذیرند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:دولت تورم را با معادله چند مجهولی برای مردم بیان می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی درباره اینکه نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه سال جاری به ٩.٧ درصد رسیده است، گفت:آمارهای اقتصادی باید به نحوی برای مردم تشریح شود که عموم مردم متوجه بشوند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در محاسبه و اعلام نرخ تورم نکات قابل تاملی وجود دارد بطور مثال میانگین قیمت کالاهای مانند نان،بلیط،گوشت و قیمت زمین در قله کوه همراه با هم لحاظ می شود که بیانگر این است که در اعلام نرخ تورم، میانگینی از قیمت کالاهای که خیلی مورد استفاده قرار می گیرند و کالاهای که خیلی مورد استفاده خانوارها نیست، لحاظ می شود.

مردم نرخ تورم حدود 9 درصدی را با وجود رشد نجومی قیمت ها نمی پذیرند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:افزایش قیمت کالاها در ماه های اخیر به اندازه ی  بوده که جامعه تورم اعلامی حدود 9درصدی را قبول نمی کند.

حاجی بابایی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:مردم علاوه بر نرخ تورم در خصوص آمار اشتغال نیز گلایه دارند، چرا که می گویند واقعیت های جامعه با آمار اعلامی تطابقی ندارد البته نباید فراموش کرد کسانی که نرخ تورم را محاسبه می کنند دروغ نمی گویند و این موضوع براساس تعاریف مشخص است اما دولت باید مسائل را تشریح کند و بصورت ملموس وضعیت گرانی ها را برای مردم توضیح دهد و صادقانه اعلام کند که دلایل گرانی چه بوده است.

دلایل گرانی ها برای مردم توضیح داده شود/لزوم ارتقای وضعیت معیشتی مردم

حاجی بابایی تصریح کرد:دولت تورم را با معادله چند مجهولی برای مردم بیان می کند که بیانگر این است زمانی که مردم قیمت ها را می بینند با علامت سئوال روبرو می شوند چرا که برخی اجناس افزایش 30،70 و 150درصدی داشته اند.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتقای وضعیت معیشتی مردم، یادآور شد:دولت یکسری تعریف برای بیان آمار اقتصادی دارد که با جیب مردم مطابقتی ندارد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن