Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس استیضاح و سوال کمکی به مردم نمی‌کند

استیضاح و سوال کمکی به مردم نمی‌کند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در این شرایط سوال و استیضاح کمکی به مردم نمی‌کند، گفت که مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از رییس جمهوری پیام وحدت و همدلی به جامعه منتقل نکرد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد کاظمی اظهار کرد: پیام رییس جمهور در مجلس پیام همدلی و وحدت بود که اساسی‌ترین نیاز در مقطع فعلی کشور است، ولی من معتقدم که پیام مجلس شورای اسلامی این نبود، چرا که آنچه در کشور به وجود آمده اختصاصا محصول عملکرد دولت نیست.

وی اظهار کرد: روند مسائل اقتصادی و توسعه کشور قبل از خروج ترامپ از برجام یک روند عادی را داشت و رو به جلو بود، اما بعد از آن طبیعی است که فشار اقتصادی شدیدی از خارج به نهادهای اقتصادی وارد شد و ارز و تولید و کارخانجاتی که مواد اولیه‌شان را از خارج وارد می‌کردند تحت‌الشعاع قرار گرفتند.

این عضو حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معتقدم ما راه دعا را گم کرده‌ایم به جای این‌که همه با هم مشکلی که ناخواسته به وجود آمده را حل کنیم دولت را مقصر می‌دانیم، البته بعضی سیاست‌ها قطعا اشتباه بوده و باید اصلاح شود ولی الان باید به فکر حل مشکلات اساسی باشیم و برای شرایط فعلی برنامه‌ریزی کنیم.

کاظمی با اشاره به وجود ابهاماتی در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه گفت: طبق آیین‌نامه در صورتی که موضوع سوال از رییس جمهور عدم اجرای قانون و استنکاف یا نقض از قانون باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، در حالی که مشخص نیست مرجع تشخیص چیست. برهمین اساس قوه قضاییه الان مسئولیتی در این زمینه ندارد. این نقض آیین‌نامه است و نیاز به تفسیر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم فکر می‌کردند در پی سوال از رییس جمهور باید حادثه یا تحولی رخ دهد. دراین مقطع حساس از تاریخ ما باید در کنار هم به سمت و سوی رفع مشکل برویم. این استیضاح و سوال کمکی به مردم نمی‌کند و بهتر است همراه و همدل با هم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن