Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قیمت پفک هم با دلار تعیین می‌شود!/ استخوان‌های مردم در حال خرد شدن است

خجسته:
قیمت پفک هم با دلار تعیین می‌شود!/ استخوان‌های مردم در حال خرد شدن است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در نطق امروزش به شدت از اینکه هر کسی برای خودش اجناس را قیمت‌گذاری می‎کند، انتقاد کرد و گفت: حتی وقتی می‎روی پفک بخری می‎گویند با دلار قیمتش را تعیین می‎کنیم! اگر تیم اقتصادی دولت و دستگاه های نظارتی ورود نکنند، آینده خوبی نخواهیم داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرخجسته خطاب به همکارانش در مجلس گفت: نگذاریم بیش از این به مردم فشار بیاید. استخوان‎های مردم زیر بار اقتصادی در حال خرد شدن است. این تورم و فشار سنگین را روی دوش مردم باید کنترل کنیم و به داد مردم برسیم، مشکل عمده ما «آمریکای داخلی ما»، یعنی همین گرانی هاست. ما از آمریکا و اسرائیل آسیب ‌ نخواهیم ندید اما نارضایتی‌هایی که مسبب آن هستیم و همه نسبت به آن سکوت کرده‌اند به ما آسیب خواهد زد. از دولت و مجلس می‌خواهم به طور اضطراری قیمت‌ها را کنترل کند و متناسب با درآمد مردم آن را تنظیم کند.

به گفته وی، با بالارفتن قیمت دلار و بی ارزش شدن پول ملی ارزش حقوق دو میلیون تومان به یک میلیون تومان تبدیل شده است. اگر امروز نارضایتی‌ها که مسبب آن بوده‌ایم و امروز همه نسبت به آن سکوت کرده اند حل نشود آینده خوبی رقم نخواهد خورد.

او از افزایش قیمت گوشت تا ۶۵ هزار تومان یاد کرد و گفت: کسی قیمت گوشت را کنترل نمی‌کند. می‌گویند قیمت دلار افزایش یافته است و متناسب با قیمت دلار قیمت کالا نیز افزایش یافت است. آیا امروز واقعا دلار ۴۲۰۰ تومان در بازار وجود دارد یا دلار ۶۵۰۰ در حال معامله است؟

خجسته در پایان نطقش نیز از فساد در بانک‌ها سخن گفت و افزود: ما ۳۶ بانک داریم و بانک‌ها زیان‌ده هستند. چرا که سپرده‌های مردم را گرفته و در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. امروز شاهد تشکیل شرکت‌های اقماری و به غارت بردن سرمایه مردم و ورشکستگی بسیاری از بانک‌ها هستیم. امروز بانک‌های ورشکسته از بانک مرکزی پول می گیرند به طور ویژه باید به موضوع بانک‌ها رسیدگی شود؛ چراکه به یک ابرچالش برای نظام تبدیل شده است .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن