Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نمایندگان مجلس از جایگاه اصلی خود غافلند

نمایندگان مجلس از جایگاه اصلی خود غافلند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس اعتقاد دارد امروزه نمایندگان پیگیر امور اجرایی مناطق حوزه انتخابیه شده و از جایگاه اصلی خود غافل اند لذا استانی شدن انتخابات مجلس این مهم را برطرف می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرخجسته در خصوص ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شخصا استانی شدن انتخابات را طی مدت 4 سال پیگیری کردم تا محقق شود. حتی در این خصوص پیش بینی شده بود افرادی که شرکت می کنند 25 درصد رای از منطقه خود داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص تصریح کرد: بر این اساس وقتی نمایندگان استانی انتخاب شوند دارای همگرایی شده و ملی فکر کرده و استانی عمل می کنند.

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات مجلس سبب می شود نمایندگان به کارهای خُردی که بخشداران و دهیاران باید پیگیری کنند نپردازند و اقدامات اساسی ملی که وظیفه ذاتی آنها تلقی می شود انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به عنوان مثال وقتی مجمع نمایندگان استان پیگیری بودجه برای استان را انجام دهند، منافع آن تمام مناطق را دربر می گیرد اما در شرایط کنونی هر فردی امور خود را دنبال کرده و نتایج بدست آمده برای مردم در یک استان متفاوت است.

نمایندگان پیگیر امور اجرایی مناطق خود شده و از جایگاه اصلی خود غافل اند

خجسته با تاکید بر اینکه هم اکنون نمایندگان مجلس پیگیر امور اجرایی مناطق خود هستند و از جایگاه اصلی خود غافل شده اند، افزود: موضوع استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس در دست بررسی است و در تلاش هستیم به مجلس یازدهم برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: استانی شدن انتخابات سبب خواهد شد تا نمایندگان از بحران روزمرگی خارج شوند.

وی در خصوص تشکیل پارلمان حزبی نیز، گفت: امروزه در دنیا احزاب در رابطه با مجلس، ریاست جمهوری و حتی شورای شهر نظر می دهند؛ بنابراین وقتی احزاب در امور دخالت کنند باید برنامه بدهند و همچنین پاسخگو باشند لذا احزاب آینده نگری می کنند و مراقب کاندیداهای خود هستند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشورمان شرایط بر اساس نکات ذکرشده نیست و فراکسیون ها جای حزب را گرفته اند اما تعهد حزبی را ندارند و به موقع پاسخگو نیستند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن