Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دریافت دیه شهدای منا و حفظ عزت حجاج اولویت هیأت مذاکره‌کننده حج با سعودی‌ها باشد

دریافت دیه شهدای منا و حفظ عزت حجاج اولویت هیأت مذاکره‌کننده حج با سعودی‌ها باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دریافت دیه شهدای منا و حفظ عزت و حجاج اولویت هیأت مذاکره‌کننده حج با سعودی‌ها باشد، گفت: تسهیل امور رفاهی و آسایش حجاج مسئله مهم دیگری است که باید نسبت به آن دقت کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه مذاکرات هیاتی از سازمان حج با عربستان به منظور برگزاری مراسم حج سال آتی، گفت: موضوع فاجعه منا و پیگیری دیه و حق و حقوق شهدای این حادثه و پذیرش قصور از  طرف سعودی‌ها باید موضوع اصلی مسئولان سازمان حج در این مذاکرات باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مذاکرات مفید سال جاری که منجر به برگزاری مراسم امن برای حجاج شده است، افزود: مسئله مهم دیگر استمرار این امنیت برای زائران خانه خدا است به همین دلیل مسئولان باید در مذاکرات خود این مهم را نیز به صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: اگرچه موضوع دیه شهدای منا یکی از محورهای مذاکرات سازمان حج در مذاکرات با سعودی‌ها است اما این موضوع صرفا به سازمان حج مربوطه نمی‌شود و وزارت امور خارجه نیز باید وارد عمل شده و مطالبه‌گری کند تا در نهایت این دیه از سعودی‌ها گرفته شود اما متاسفانه مسئولان در این زمینه قصور و کوتاهی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مهمترین اولویت هیأت مذاکره‌کننده حج را همچون سال گذشته، تحقق شرایط و بستر لازم و مناسب برای تامین امنیت، حفظ عزت و کرامت حجاج  و همچنین تسهیل امور رفاهی و آسایش آن‌ها در طول این سفر معنوی و توفیق هموطنان در انجام فریضه حج ذکر کرد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن