Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس مخالفت مجلس با استانی شدن پرداخت حقوق ایثارگران

مخالفت مجلس با استانی شدن پرداخت حقوق ایثارگران

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از مخالفت نمایندگان با استانی شدن پرداخت حقوق ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از بندهای لایحه بودجه سال 97 در خصوص ایثارگران تاکید کرد: دولت در لایحه بودجه سال 97 برای تمرکز زدایی، اعتبارات ایثارگران را استانی کرده است که به نظر حقیر و بسیاری از نمایندگان این کار، کار مناسب و درستی نیست که بیاییم پرداختی های ایثارگران را به درآمدهای سال استان ربط بدهیم. چرا که استان با استان متفاوت است و ممکن است یک استان درآمد بالایی داشته باشد و به موقع این مبلغ را دریافت کند اما استانی دیگر در آمدش کم باشد و با تأخیر آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: ما با این تصمیم دولت در لایحه بودجه سال 97 کاملاً مخالف هستیم، اما با تمرکز زدایی موافقیم، ولی اینکه تمرکز زدایی را بیاییم از پرداخت حقوق ایثارگران شروع کنیم، مخالفیم.

سخنگوی کمیسیون های تلفیق و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که کار رسیدگی به لایحه بودجه را برعهده دارد متذکر شد: در لایحه بودجه سال 97 هنوز مشخص نیست که در آمد استان‌ها چگونه محقق خواهد شد، که به نظر ما این تصمیم دولت مشکلی را برای خانواده بزرگ ایثار ایجاد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما از دوستان خود در کمیسیون های تخصصی تقاضا داریم تا به این موضوع رسیدگی و توجه کنند و این پیشنهاد دولت که در لایحه بودجه سال آینده را حذف کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در پرداخت عادی حقوق ایثارگران مشکل داریم و در بسیاری از اوقات پرداخت ها دیر و زود می شود، آیا این صلاح است که یک مشکل دیگر به آن اضافه کنیم و به نظر ما این مصلحت نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن