Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اختلاف مجلس و دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی

اختلاف مجلس و دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: دیوان محاسبات تاکنون تعداد زیادی پرونده برای نجومی‌بگیران تشکیل داده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار با اشاره به اینکه چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس از دیوان محاسبات خواستند که گزارشی درباره حقوق‌های نجومی ارائه دهد، گفت: ما از دیوان محاسبات خواستیم که اسامی متخلفان و نجومی‌بگیران را ارائه دهد تا به صورت مشخص بدانیم این افراد چه کسانی هستند و در کجا کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات تا مدتی طولانی این گزارش را به ما ارائه نداد، ادامه داد: وقتی که انتقادات بالا گرفت، دیوان محاسبات مجبور به تهیه گزارش حقوق‌های نجومی شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه اختلاف ما با دیوان محاسبات در تعیین رقم حقوق‌های نجومی بود، تصریح کرد: اعتقاد ما این بود که حداکثر حقوق قابل دریافت 14 میلیون تومان است، اما دیوان محاسبات دلایلی آورد و در مرحله‌ای 20 میلیون تومان را مبنا گذاشته بود و بالاتر از آن را به عنوان حقوق نجومی قلمداد می‌کرد.

پورمختار افزود: بعد‌ها دیوان محاسبات گزارشی آورد و گفت که دیگر بحث 14 میلیون و یا 20 میلیون تومان مطرح نیست و کسی که حتی یک ریال بالاتر از حقوق متعارفش دریافت کرده باشد، به پرونده اش رسیدگی می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس دیوان محاسبات تعداد زیادی پرونده تشکیل داد و تاکنون حدود 25 میلیارد تومان از حقوق‌های نامتعارف به بیت‌المال برگردانده شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن