Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نمی‌خواهیم یارانه کسانی که تحت فشار هستند، حذف شود

نمی‌خواهیم یارانه کسانی که تحت فشار هستند، حذف شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت در لایحه بودجه 97 دو گزینه را برای حذف یارانه اقشار پردرآمد پیشنهاد کرده است.

 

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مکانیسمی برای حذف یارانه اقشار پر درآمد در لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده است، گفت: دولت دو مکانیسم را در لایحه بودجه پیشنهاد کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بحث بر سر این بود که اقشار پر درآمد شناسایی و یارانه‌شان حذف شود اما دولت در بودجه سال 97 روش معکوسی را پیشنهاد کرده است.

مفتح با بیان اینکه دولت اعلام کرده که افراد مستحق دریافت یارانه شناسایی شده و دیگران حذف شوند، بیان کرد: مشمولین کمیته امداد، بهزیستی، ساکنان روستاها، دهستان‌ها، حاشیه شهرها و... که حدود 41 میلیون نفر می‌شوند، شناسایی شده و یارانه افرادی غیر از این گزینه‌ها حذف خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد: بعضا برخی افراد نیازمند دارای همپوشانی هستند یعنی یک معلول تحت پوشش کمیته امداد در روستا هم زندگی می‌کند که باید این موارد شناسایی و تفکیک شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولت مفهومی به عنوان خط مستمری را به عنوان گزینه دوم برای حذف یارانه‌بگیران در نظر گرفته است، گفت: یعنی یک خانواده پنج نفره حداقل 750 هزار تومان از طریق مستمری یا یارانه به صورت ماهانه دریافت کنند.

مفتح تأکید کرد:‌ البته پیشنهاد دولت هنوز به صورت کامل بررسی نشده است، ما نمی‌خواهیم افرادی که نیازمند هم نیستند اما به نحوی تحت فشارهای زندگی قرار دارند از لیست یارانه بگیران حذف شوند.

وی اظهار کرد: دولت این مکانیسم را در لایحه بودجه سال 97 پیشنهاد کرده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند انگیزه بیشتری نسبت به تکالیف مجلس در سنوات گذشته داشته باشد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن