Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اگر مصرف سوخت کم شود افزایش قیمت بزنین به مردم فشار نمی‌آورد

اگر مصرف سوخت کم شود افزایش قیمت بزنین به مردم فشار نمی‌آورد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس راضی به وارد آمدن فشار به مردم نیست، گفت: اگر مصرف سوخت کم شود، افزایش قیمت بنزین فشاری به مردم وارد نمی کند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مهدی مفتح درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس با اشاره به شکل گیری دغدغه های مردم نسبت به این لایحه گفت: مجلس در زمینه لایحه بودجه سال آینده، منافع و مصالح عمومی مردم را در نظر خواهد گرفت و کاری نمی کند که مردم در سختی قرار بگیرند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، محمدمهدی مفتح افزود: هم حامل های انرژی باید ساماندهی و مصرف آن کنترل شود و هم رفع بیکاری و ایجاد اشتغال موضوع مهمی است که باید برای آن منابع تامین شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی بر روی میزان تورم به شدت تاثیر می گذارد، افزود: باید میزان تحمل مردم و شاخص های عمومی اقتصادی در نظر و تصمیم بهینه گرفته شود.

مفتح گفت: باید اصلاحات ساختاری در اقتصاد و صنعت انجام دهیم برای مثال اگر مصرف سوخت خودروها به ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش یابد اگر قیمت بنزین ۲ برابر هم شود فشاری وارد نمی شود.

۴۱میلیون یارانه‌بگیر سال ۹۷ احصاء شده اند

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش دولت، جمعیتی از کمیته امداد، بهزیستی و کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارند احصا شده است و در مجموع یارانه نقدی را به این ترتیب بررسی و خط مستمری هم تعریف کردند.

مفتح افزود: اکنون حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه می گیرند که بر اساس برنامه ای که دولت ارائه کرد از این تعداد بیش از ۳۰ میلیون نفر قرار است از جمعیت یارانه بگیران حذف شوند و ۴۱ میلیون نفر یارانه دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی اصل مهمی است و اختیارات استانها افزایش یابد، اضافه کرد: در قانون بودجه پارسال اعتبارات استانی را افزایش دادیم.

مفتح ادامه داد: دولت در لایحه بودجه کنونی هم در راستای تمرکززدایی، حقوق کارکنان آموزش و پرورش و بنیاد شهید را می خواهد از درآمدهای استانی تأمین کند که به نظر می رسد این موضوع به راحتی قابل انجام نیست زیرا درآمد استان های کشور متفاوت است و این موضوع باید به گونه ای اصلاح شود که کارکنان آموزش و پرورش و بنیاد شهید برای دریافت حقوق خود نگرانی نداشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن