Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس خلاء قانونی جهت پذیرش اقلیت ها در شوراها رفع می شود

خلاء قانونی جهت پذیرش اقلیت ها در شوراها رفع می شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع خلاء قانونی جهت پذیرش اقلیت ها در شورها از توافق نسبی توافق با شورای نگهبان و مجمع تشخیص خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در توضیح طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران جهت حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا، گفت: قانون اساسی برای اقلیت ها جایگاه مشخص دیده تا همه مذاهب بتوانند فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون چارچوب انتخاب و حضور اقلیت ها در مجلس شورای اسلامی شفاف است اما برای شوراها چارچوبی دیده نشده لذا بعد از وضعیت پیش آمده برای سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد، خلاء قانونی محرض شد.

وی با انتقاد از وضعیت پیش آمده برای سپنتا نیکنام، افزود: سیاستگذاران کشوری به جای تدبیر بر حواشی دامن زدند، لذا با توجه به این موضوع طرحی در کمیسیون شوراها با 201 امضا مطرح و بررسی شد تا بتوان خلاء قانونی را برطرف کرد.

خجسته یادآور شد: با توجه به طرح ارایه شده اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی و ساکن در روستاها و شهرهای مختلف، می توانند نامزد انتخابات شورای همان شهر و روستا شوند، ضمن آنکه اقلیت های دینی شناخته شده به جای اسلام باید به اصول دین خود پایبند باشند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تمام مسائل حواشی با این طرح رفع می گردد، البته به نظر می رسد با توجه به توافق نسبی صورت گرفته با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفتی در جریان بررسی طرح پیش نیاید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن