Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس با وجود نقدینگی بالا، اشتغالزایی کافی نیست

با وجود نقدینگی بالا، اشتغالزایی کافی نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در نشست امروز صبح این فراکسیون با وزیر کار و تعاون مشکل بازنشستگان فولاد بررسی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی از حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد و گفت: ‌در این نشست درباره آمارهای نرخ بیکاری در کشور، تعیین تکلیف وضعیت بازنشستگان فولاد، اعتراضات بازنشستگان کشوری، عدم اجرا و اقدامات لازم درباره قانون کار و عدم پرداخت به موقع بیمه بیکاری مسائلی مطرح و بررسی شد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد:‌ همچنین درباره آخوندی وزیر راه و شهرسازی و عدم حضور وی در کرمانشاه، شفاف‌سازی نکردن در امور مالی از سوی ربیعی، ارزیابی مدیران استانی و کارآمدی آنها سوالاتی از سوی نمایندگان بیان شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی اذعان کرد: نمایندگان در این جلسه خواستار جدیت بیشتر ربیعی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و شرکت‌های زیرمجموعه آن شدند.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: انتقاداتی هم به اینکه چرا با توجه به میزان نقدینگی بالا در کشور، اشتغالزایی به اندازه کافی ایجاد نمی‌شود، داشتند، در حقیقت دغدغه نمایندگان عواملی است که جلوی سرمایه گذاری را گرفته است.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضا هم درباره آنکه چرا آیین نامه‌های قوانین برنامه ششم توسعه از سوی این وزارتخانه نوشته نمی‌شود، سوالاتی را مطرح و از ربیعی خواستند تا مبارزه حقیقی خود را با معلول رها کرده و با علت‌ها مبارزه کند و مدیران متعهد و متخصص را در وزارتخانه و زیر مجموعه خود تقویت کند.

حاجی‌بابایی اظهار کرد:‌ یکی دیگر از سوالات نمایندگان این بود که چرا در شستا مدیران عوض می‌شوند و درباره حل مشکلات بستانکاری میان بیمه و بیمارستان‌ها تأکید کردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: ربیعی هم به 4 موضوع هدفمندی یارانه‌ها، بحث صندوق‌های بازنشستگی، آیین‌نامه‌های اجتماعی و اشتغال اشاره و تأکید کرد که باید با هماهنگی و هم افزایی میان دولت و مجلس این موانع مرتفع شود.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه وزیر کار و تعاون از نداشتن ابزار کار گلایه داشت و گفت که در شوراهای مختلف مانند شورای پول و اعتبار حضور ندارد، خاطرنشان کرد: ربیعی همچنین درباره مشکل بازنشستگان فولاد تأکید کرد که تنها این ماه در پرداخت حقوق آن‌ها تأخیر افتاده است اما برای حل این مشکل هم در سازمان مدیریت جلسه‌ای برگزار کرده‌ است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن