Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس جوانی که دنبال شغل است ضمانتی برای وام ندارد/ دولت کمک کند

جوانی که دنبال شغل است ضمانتی برای وام ندارد/ دولت کمک کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر کار درخواست می شود که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان تاکسی شهرستان ملایر تمهیداتی بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت الاسلام احد آزادی خواه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه ملایر 500 کارگاه خیاطی دارای پروانه دارد، اظهار داشت: یک هزار و 50 فقره اشتغال در این کارگاه  ها ایجاد شده که اقدامی برای بیمه و اعطای تسهیلات به این کارگاه ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت منبت دو اتفاق خوب افتاد و ملایر با هفت هزار کارگاه با اشتغالزایی هریک برای سه نفر به عنوان پایتخت منبت شناخته شد.

آزادیخواه افزود: مشکل بیمه کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی و قالیبافان نیز باید برطرف شود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به رابطه نه چندان مؤثر بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای خوب عمل کردند اما این مراکز به حاشیه رانده شده اند و از لحاظ تأمین اعتبار و جذب امکانات با مشکل روبه رو هستند.

محمد کاظمی اضافه کرد: درخواست می شود که این مراکز ساماندهی شده و وضعیت اشتغال کارکنان این مراکز نیز بررسی شود.

وی به شرایط سخت اعطای تسهیلات مؤسسه های کارآفرینی اشاره کرد و افزود: جوانی که به دنبال اشتغال است ضمانت چندانی ندارد و تقاضا می شود دولت شرایط را برای پرداخت تسهیلات به این جوانان تسهیل کند.

کاظمی تأکید کرد: استان همدان معادن غنی سیلیس، دولومیت و فلدسپات دارد و سرمایه گذاری در این بخش ها می تواند سودبخش باشد که تقاضا می شود دستوراتی به مدیر شستا برای ورود در این فضا دیده شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن